Hjælp! Baby og urinprøve - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.454 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2018

Anonym trådstarter

Baby på 10 mdr har kastet op hele dagen og har feber. Hun var svært ved at holde væske inde. Vi var hos lægevagten, som bad os lave en urinprøve for at udelukke urinvejsinfektion. 

Men hvordan gør man det?? Vi har prøvet at sætte hende på en potte, men hun græder. Vi har prøvet at putte diverse opsamlingsbægre ind i hendes ble, men de sidder og generer, så hun græder. Lige pt går min mand rundt med hende i armene og et bæger ved hendes tissekone, men hun er en urolig baby, så det gør det meget svært.

Jeg håber desperat, at der er nogen, som sidder inde med en god løsning!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

De ka stikse hendes ble, så længe der ik er aff i. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. maj 2018

Abracadabra

StineW79 skriver:

De ka stikse hendes ble, så længe der ik er aff i. Vh Stine 

Nej, det kan man desværre ikke. Det skal være urin lige direkte fra tissekonen.

Det nemmeste er at sidde med barnet uden ble på og vente. Og vente  og vente. Og vente. Selvfølgelig med bægeret lige foran tissekonen.

Anmeld Citér

6. maj 2018

Soonmom

Jeg ville sætte hende på potte efter lur eller efter mad, så plejer der mange gange at være gevinst efter  kort tid

Anmeld Citér

6. maj 2018

Camillos

Anonym skriver:

Baby på 10 mdr har kastet op hele dagen og har feber. Hun var svært ved at holde væske inde. Vi var hos lægevagten, som bad os lave en urinprøve for at udelukke urinvejsinfektion. 

Men hvordan gør man det?? Vi har prøvet at sætte hende på en potte, men hun græder. Vi har prøvet at putte diverse opsamlingsbægre ind i hendes ble, men de sidder og generer, så hun græder. Lige pt går min mand rundt med hende i armene og et bæger ved hendes tissekone, men hun er en urolig baby, så det gør det meget svært.

Jeg håber desperat, at der er nogen, som sidder inde med en god løsning!!

Prøv med en lille pose og få lagt den i bleen på en måde så der kommer lidt tis i? 

Anmeld Citér

6. maj 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det lykkedes endelig, og der var ingen urinvejsinfektion, heldigvis.

Anmeld Citér

7. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Abracadabra skriver:

Nej, det kan man desværre ikke. Det skal være urin lige direkte fra tissekonen.

Det nemmeste er at sidde med barnet uden ble på og vente. Og vente  og vente. Og vente. Selvfølgelig med bægeret lige foran tissekonen.

Det har vi nu gjort mange gange, igennem mine forskellige arbejdespladser,  efter anbefaling fra lægen. 

Men det ka jo sagtens være at der er kommet nye/andre regler! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. maj 2018

Janey

Profilbillede for Janey
StineW79 skriver:

Det har vi nu gjort mange gange, igennem mine forskellige arbejdespladser,  efter anbefaling fra lægen. 

Men det ka jo sagtens være at der er kommet nye/andre regler! Vh Stine 

Det vil jeg tro, at der er, for jeg fik i sidste måned samme besked fra min læge, som Abracadabra skriver, da vi skulle lave en urintest på min søn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.