Anonym skriver:
Hej!
Jeg er en ung kvinde, som har taget 20 kg pga siden jeg var 19. Jeg er nu 25. Min menstruation var anderledes, da jeg var 19 og 20 kg lettere, jeg blødte mere dengang og havde blødte i 6 dage. I dag hvor jeg er 20 kg tungere bløder jeg mindre og i 4-5 dage kun.
Er det normalt? Noget der har oplevet ændringer i mens pga vægt?
En kvindes cyklus kan sagtens ændre sig i gennem kvindes liv uden det er noget skidt
Vægt ændring (+ eller -) kan sagtens ændre cyklus da både vægtstigning og mindre vægt kan ændre på kroppens hormoner, men det kan også bare være fordi du er blevet ældre
I mine teenage år blødte jeg 2-3 uger ad gangen, jeg gik med tamponer med den største sugeevne jeg kunne finde og natbind, jeg blødte igennem efter en time samtidigt var min cyklus så uregelmæssig som det tænkeligt er muligt
nu bløder jeg i 5-7 dage, bruger stadig de største tamponer men kan have dem siddende længere, og kan nøjes med alm bind, har ikke blødt igennem i flere år, min cyklus er stadig uregelmæssig, men nu er det som regel i mellem 27 dag (hader det) og 36 dag, det gør det lidt nemmere
så min cyklus har også ændret sig, og jeg vejer 25 kg mindre end jeg gjorde da det var værst, er 27 nu 
Jeg ville ikke bekymre mig hvis jeg var dig, men hvis du fortsat er bekymret kan du altid snakke med din læge 
Anmeld
Citér