At have den lille med i stalden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
6 svar
1 synes godt om
4. maj 2018

HeMakesMe

Hej,

Hvordan gør I andre hestepiger, når I har jeres børn med ud i stalden og hvor gamle er børnene?

Jeg rider ikke selv længere, men jeg kommer stadig i stalden med jævne mellemrum. Da vi bor i lejlighed uden husdyr nu og jeg selv er opvokset på landet med en masse dyr, er det så vigtigt for mig, at min søn (1 år) også kommer ud i natur og stald. Han er tilmed ovenud begejstret for det, ville hele tiden have mig til at gå hen til staldens største hest, så han kunne ae den og han er glad for de andre dyr i stalden, katte og hvad der nu er. Han føler sig tydeligt rigtig godt tilpas i stalden (måske fordi mor gør det, hehe) og derfor har vi gode timer derude

Men... praktisk, så synes jeg, at det er svært. Jeg forventer ikke at hverken ride eller strigle de dage, jeg har ham med - selvom det på sigt ville være rart at kunne tage en hest ud og strigle sammen med ham. Jeg løber nu rundt med ham på armen mellem boksene, men det er så tungt! Jeg kan ikke lide at sætte ham på gulvet, fordi han æder alt. Jeg er ikke så sart med snavs, men alligevel... hestepærer! Der går min grænse alligevel. Jeg kan sætte ham i en stor trillebør eller en klapvogn, men så sidder han også bare der. Bæresele er også overvejet, men det synes jeg er for farligt i en stald.

Der er svært! Hvad gør I andre hestepiger, som også slæber jeres poder med ud til hestene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2018

Camellia

Jeg lader min søn på snart 2 år gå lidt rundt selv, men er hele tiden meget opmærksom på hvad han laver, hvor han er og at guide ham i at være i stald. 

Han elsker også at være med og at dele gulerødder ud, så det gælder virkelig om at være opmærksom inden han er smuttet afsted med lækkerier i hånden  

vi snakker meget om dyrene, fejer og hygger. Ligesom dig forventer jeg ikke at ride og strigle, medmindre vi er der sammen med en veninde, som han også er tryg ved. Har jeg en veninde med, så hjælpes vi af med at strigle. (Kun foran ved siden, og hvor jeg selv bærer ham, så jeg kan fjerne ham hvis der er optakt til det mindste). 

Min søn har også været oppe og sidde på hesteryg, hvor jeg selvfølgelig støtter ham og holder fast. Han elsker det og spørger næsten dagligt om at komme med ud til hest. (Jeg har min egen) 

det bliver lettere for dig at have din søn med, når han går mere rundt selv. Men det er absolut ikke det samme, som at være i stald før man fik børn, men jeg synes ligesom dig at det er vigtigt at han er med og har nogle gode dage og oplevelser 

Anmeld Citér

4. maj 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja jeg ville tryg lade han stavre rundt.  Men alle dage med udstyr i form af en hjelm.  At han forbinder stald og folde med hjelm og godt fodtøj . 

Anmeld Citér

4. maj 2018

Fitmommyherning

Hvad med en vikle og så ville ham på ryggen eventuelt

Anmeld Citér

6. maj 2018

HeMakesMe

Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der tager mit lille barn med i stalden

Min søn har ikke lært at gå endnu, det er det, der gør det så anstrengende. Han er kun 1 år og det skal da nok komme inden længe, men han kravler endnu og derfor kan jeg ikke rigtigt sætte ham ned på staldgangen. Det bryder jeg mig ikke om.
Det bliver noget nemmere, når han har lært at gå.

Han har da også allerede været oppe at sidde på staldens ældgamle pony - det gik rigtig fint. Så sad han bare der og holdt godt fast i den lange man, som om det ikke var noget, mens hans mor var ved at revne af stolthed.

God idé med en hjelm, når han går rundt derude på staldgangen.
Ih, så er det nu, at man godt kunne bruge en shetlandspony jo og ikke alle de store krikker!

Jeg vil ikke have ham i vikle/bæresele. Det virker lidt farligt at have ham bundet fast på mig i stalden i nærheden af de store dyr - uden at jeg kan sætte en finger på præcist hvorfor. Ville bare ikke være glad ved det.

Anmeld Citér

6. maj 2018

Camellia

HeMakesMe skriver:

Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der tager mit lille barn med i stalden

Min søn har ikke lært at gå endnu, det er det, der gør det så anstrengende. Han er kun 1 år og det skal da nok komme inden længe, men han kravler endnu og derfor kan jeg ikke rigtigt sætte ham ned på staldgangen. Det bryder jeg mig ikke om.
Det bliver noget nemmere, når han har lært at gå.

Han har da også allerede været oppe at sidde på staldens ældgamle pony - det gik rigtig fint. Så sad han bare der og holdt godt fast i den lange man, som om det ikke var noget, mens hans mor var ved at revne af stolthed.

God idé med en hjelm, når han går rundt derude på staldgangen.
Ih, så er det nu, at man godt kunne bruge en shetlandspony jo og ikke alle de store krikker!

Jeg vil ikke have ham i vikle/bæresele. Det virker lidt farligt at have ham bundet fast på mig i stalden i nærheden af de store dyr - uden at jeg kan sætte en finger på præcist hvorfor. Ville bare ikke være glad ved det.

Jeg kan godt se det udfordre en del, at han ikke kan gå endnu. Har hellere aldrig haft min søn til at kravle rundt på staldgulvet, han sad på arm eller i klapvogn. Kan trøste med, at det bliver nemmere og hyggeligere når han går 

mht. Vikle og bæresele forstår jeg dig godt. Tænk, hvis man har barnet på sig og man bliver væltet af en hest eller lign 

Anmeld Citér

3. juni 2018

mortilpige

Vi købte sidste sommer en pony, som min ældste rider.

På daværende tidspunkt var min yngste kun lidt over 1 år, så når vi striglede og min ældste red, så sad hun i barnevognen ( i sele) og spiste kiks eller frugt. 

Det hyggede hun sig helt fint med 

Nu er hun så navet 2 år, og er begyndt så småt at være med til at strigle, og har også været oppe nogle gange. 

Rider vi tur, er hun med i barnevognen, og rider vi derhjemme, så tuller hun bare rundt sammen med mig, da min ældste er så dygtig nu, så hun kan ride selv 

Når vores pony så er smidt på fold, tuller de rundt i stalden sammen ( der er ikke nogle heste inde), snakker med kattene, leger i ridehuset eller blander foder. 

Så ja, alting bliver noget nemmere når de bliver lidt ældre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.