Hvornår stoppede i med mælk/flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.679 visninger
12 svar
1 synes godt om
2. maj 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej. Har en søn på snart 1 år som spiser almindelig mad hele døgnet. Men efter aftensmaden kl 17.30 for han en flaske med erstatning kl cirka 19.00 før han kommer i seng.

Hvornår stoppede i andre med den sidste flaske og hvordan gjorde i? Skal han have grød i stedet tror i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2018

Muffinmus

Giv da bare din søn et glas koldt dejlig mælk nu. Han er jo der hvor han kan spise alm mad og drikke, alm drikke. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hun sagde selv fra, lidt før hun blev 1. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

Nel

Det er meget normalt at de er over et år før de slipper den sidste flaske. Man anbefaler ikke at stoppe med mælk før de er blevet et år, så jeg vil ikke mene det er noget i har travlt med. I kan jo begynde at trappe ned når han er fyldt et år og se hvordan han reagerer. Nogle børn har nemmere ved at slippe mælken end andre, og gør det endda helt selv.

Jeg har også en datter på knapt et år, som er meget glad for sin(e) flasker. Jeg regner ikke med at tage den fra hende så snart hun er et år, men give hende lov til at vokse fra den selv i løbet af et par måneder. Sker det ikke af sig selv, så vil jeg naturligvis trappe hende ud af den

Anmeld Citér

2. maj 2018

100%anonym

Rixus skriver:

Hej. Har en søn på snart 1 år som spiser almindelig mad hele døgnet. Men efter aftensmaden kl 17.30 for han en flaske med erstatning kl cirka 19.00 før han kommer i seng.

Hvornår stoppede i andre med den sidste flaske og hvordan gjorde i? Skal han have grød i stedet tror i?

Stoppede omkring 1 års alderen. Trappede ham ud ved at putte mindre og mindre pulver i så den var kedelig. Til sidst var det bare vand.  

Anmeld Citér

2. maj 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Tror min datter var 1,5 eller endda lidt mere. Det var bare for hyggens skyld, hun fik en lille godnat flaske, og hun var ikke meget for at opgive den. Men så, lige pludseligt, var det helt okay at undvære den.

Anmeld Citér

2. maj 2018

Miti's mama

Min ældste droppede den helt automatisk lige inden hun blev et år. Den yngste derimod skulle 'nedtrappes'. Hun fik simpelthen mindre og mindre MME i flasken indtil det bare var vand. På dage hvor hun blev hysterisk fik hun en skvat mælk blandet i vandet, så holdt hun op af sig selv.

Anmeld Citér

2. maj 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Får jeres børn så grød inden sengetid eller kan de godt klare den til næste morgen?
Min dreng spiser aftensmad ved en 17.30 tiden og kommer i seng 19.30-20.00 så er svært at presse mere mad ind synes jeg

Anmeld Citér

2. maj 2018

Christabelle

Min datter var 14 mdr da vi stoppede med godnatflasken. 

Hun blev syg med opkast og så var det jo ikke så smart at give hende mælk, så vi stoppede fra den ene dag til den anden og så lod vi bare være med at give hende den igen da hun blev rask. 

Hun fik ikke noget andet i stedet for og kunne snildt vente med at spise fra aftensmad (17.30-18) til morgenmad.

Anmeld Citér

2. maj 2018

God-mor

Rixus skriver:

Min første var 18 måneder da hun var klar til at skippe flasken. Min søn er 13 måneder og jeg ammer han endnu, og stopper ikke foreløbigt. Jeg mener ikke du har travlt, hvis han er glad for den ene flaske i døgnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.