Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Da jeg fødte første gang bristede jeg lidt voldsomt. Ikke udenpå, men indeni. Men jeg kan ikke huske hvad det hed, er der nogen der har en idé om hvad jeg taler om?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Har du prøvet at slå din fødsel op på sundhed.dk ?
Anonym skriver: Da jeg fødte første gang bristede jeg lidt voldsomt. Ikke udenpå, men indeni. Men jeg kan ikke huske hvad det hed, er der nogen der har en idé om hvad jeg taler om?
2 eller 3 grads bristning?
Grad 4, hvis du tænker på bristning af endetarmsslimhinden. Men ellers er det meget almindeligt at briste mere eller mindre indvendigt op i skeden - det er en del af både de fleste 2. grads bristninger og 3. grads bristninger.
Du kan se em oversigt fx her: http://clin.au.dk/fileadmin/www.ki.au.dk/forskning/forskningsenheder/gyn__kologisk-obstetrisk_afd__y/logistics/sandbjerg_m__der/sandbjerg_2011/Sphincterruptur_-_Endelige_guideline_januar_2011.pdf
Men hvis du vil vide, hvad din konkrete bristning var for en størrelse, skal du have fat i journalen - det burde være tilgængeligt på sundhed.dk, men ellers kan du skrive til fødestedet og få den. Eller bede jordemoderen om at tjekke det, når du ser hende.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128