Regnbue barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.699 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2018

Anonym trådstarter

Nogen herinde som har regnbuebørm? Vil i fortælle jeres historie? Hvordan lavede i dem? Og hvorfor valgte i det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2018

Anonym

Hej, vi er to kvinder, som har et barn sammen. Vi gjorde det gennem fertilitetsklinik med åben donor. Vi valgte der, da vi blev henvist dertil gennem lægen og vi ville gerne være i trygge hænder, og havde ikke behov for at skulle prøve fx hjemmeinsemination

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nogen herinde som har regnbuebørm? Vil i fortælle jeres historie? Hvordan lavede i dem? Og hvorfor valgte i det

Hej. Vi er også to kvinder. Vi ønskede begge børn så længe vi kan huske og valgte at det var på tide. Vi gik til lægen, fik en henvisning til en fertilitetklinik og blev gravide den vej. Vi var i behandling med IUI som virkede.

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Jeg har et regnbue barn    En mega skøn en af slagsen, og arbejder pt på nr 2 

Jeg er alene af forskellige grunde, og valgte dette i stedet for klinik, for så vil der altid være en far at relattere til. Jeg havde det ikke godt med tanken om, at mit barn skulle vokse op og aldrig kunne møde sin far.

Jeg har aldrig fortrudt mit valg  Dog vil jeg sige, at hvis du vælger denne vej, så se dig godt for. Der er rigtig mange useriøse mænd derinde, som kun bruger siden for at lede efter sex..

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Undskyld, måske har jeg helt misforstået noget.. 

Jeg troede et regnbuebarn var et barn med 3+ forældre? 
Fx et bøssepar og en hetero kvinde eller omvendt? 

Et lesbisk par med donorbarn har jeg aldrig tænkt over som regnbuefamilie, det samme med enlige mødre. Har jeg misforstået?  

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld, måske har jeg helt misforstået noget.. 

Jeg troede et regnbuebarn var et barn med 3+ forældre? 
Fx et bøssepar og en hetero kvinde eller omvendt? 

Et lesbisk par med donorbarn har jeg aldrig tænkt over som regnbuefamilie, det samme med enlige mødre. Har jeg misforstået?  

Smiler, er jo også det jeg skriver ��

Jeg er alene ja, forstået på den måde, at jeg lever uden en fyr som kæreste i mit liv. Derfor så jeg det også som en perfekt mulighed for at få en far ( eller nogle gange 2) i den lilles liv. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Jeg har en veninde, som er singel og som har valgt at få barn alene.

Hun havde mange forskellige overvejelser omkring det, bla at få et "regnbue" barn, med feks en homoseksuel mand. Hun var inde og undersøge og var i kontakt med et par stykker. 

Hun er kommet frem til, at hun ikke var interesseret i at skulle "dele" et par med en mand hun i bund og grund ikke kender. At det jo kan virke som et fornuftigt match lige nu, men hvad så om feks 5 år, hvor der lige pludselig opståer en form for uenighed, og samarbejdet bare ikke fungere.

Hun har valgt at få barn, med åben doner, og skal føde lige om lidt. Hun har meldt sig ind i forskellige grupper, hvor de kan støtte og vejlede hinanden. Finde evt halv søskende og andre smarte ting.

Perdonligt, ville jeg aldrig vælge at få et barn, med en jeg ikke kendte, hvis det er meningen, at manden skal være en del af vores liv. Så ville jeg klart fortrække åben doner. 

Anmeld Citér

1. maj 2018

hvj

Min veninde har valgt denne løsning, og igennem hende kan jeg se at det ikke altid er den perfekte løsning. Hun har prøvet med 2 nu, det ene med et homoseksuelt par den anden en hetro mand, begge har pisset hende op og ned af ryggen og såret hende sådan at hun føler sig nød til at sætte projektet på pause, for at hele "sårene" 

Selv har jeg valgt et regnbuebarn fra, kan godt være parret føler sig klar, og samarbejdet går godt nu, men hvad med om et år? 2 år? 5 år? Mine veninder med børn har alle problemer med fædrene, på den ene eller anden måde og for at være ærlig, har jeg ikke lyst til at risikere at sætte mig i den situation frivilligt 

Jeg synes det er en utrolig smuk måde at sætte et barn i verden på denne måde, hvis det passer til en 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.