Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2018

Anonym trådstarter

Min søn (16 mdr) har fået nogle pletter over det hele. Det startede med nogle små, røde pletter på hans ene kind, som var der i flere dage og vi troede at det "bare" var noget udslæt fordi han savler meget lige nu og så havde ligget på den kind, men her i fredags da vi stod op havde de spredt sig til resten af kroppen også da

Idag har han så endnu flere. Han virker ikke til at være generet af dem overhovedet, men der er mange. Han har været i dagpleje i flere dage hvor han har haft de pletter på kinden, da der gik længe inden de spredte sig til resten af kroppen.

Vi tænker at det nok er skoldkopper, men undrer os så lidt over hvorfor hans storesøster (3,5 år) ikke har så meget som en plet, da hun heller ikke har haft skoldkopper før.

Og her kommer mine spørgsmål så:

Hvor længe går der før vores datter bliver smittet, også? Og børnene i dagplejen?

Skal jeg tage min søn til vagtlægen (og vil vagtlægen mon overhovedet se ham)? Så jeg ved om det er det og ikke tager en "unødvendig" sygedag.

Og sidst, men absolut ikke mindst, kan det være andet end skoldkopper, eftersom at vores datter ikke er blevet smittet (endnu)?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2018

Muffinmus

Du har jo ikke medsendt billede, så det er svært at sige. 

Smitte tager godt 2-3 uger.. Så der kan sagtens gå lang tid fra den ene har det, til den anden får det. Det smitter meget ved berøring af selve sårene og hvis de f.eks deler kop eller vandflaske., men det sker at søskende går fri og får det senere, så der er ingen garanti. 

Anmeld Citér

29. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skoldkopper er kendetegnet ved at der kommer væskeblærer på, som springer og tørrer ud/får skorpe på. 

Er der det? 

Smitte tager ca 14 dage. Min datter har lige haft det, og ca 1,5 uge efter fik storebror. 

Lægen gør ikke noget ved det. Så det er spild af tid. Især når han ikke er plaget af det. Ellers kan man få noget kløestillende på apoteket mener jeg. Men det er bare i håndkøb.

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

Det ser sådan ud:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. april 2018

AlwaysAno

Anonym skriver:

Det ser sådan ud:

Jeg synes ikke det ligner skoldkopper. 

Og det tger cirka 21 dage fra du er smittet til de bryder ud. 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Jeg synes ikke det ligner skoldkopper. 

Og det tger cirka 21 dage fra du er smittet til de bryder ud. 

Hvad kan det så være?

Han har dem over det hele; i ansigtet, på arme og ben, på mave og på ryg, ja, selv en enkelt på hans skrotum.

Dem i ansigtet er mere røde i det, men er stadig bare knopper, ligesom dem på billedet; det er ikke blærer eller sår.
(Jeg vil helst ikke ligge et billede af hans ansigt op, pga identitet)

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvad kan det så være?

Han har dem over det hele; i ansigtet, på arme og ben, på mave og på ryg, ja, selv en enkelt på hans skrotum.

Dem i ansigtet er mere røde i det, men er stadig bare knopper, ligesom dem på billedet; det er ikke blærer eller sår.
(Jeg vil helst ikke ligge et billede af hans ansigt op, pga identitet)

Jeg synes deri ligner vandvorter. Ikke noget der er farligt. Ved faktisk ikke præcis hvad man gør ved det. Men ville nok tage ham til lægen i morgen  

Anmeld Citér

29. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes faktisk godt det kan ligne skoldkopper. 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

Vi har været ved vagtlægen med ham nu. Det var "bare" en efterreaktion på en ukendt infektion - det kan have været en lille forkølelse eller noget maveomgang som har været lidt nok til at vi ikke har lagt mærke til det.

Han har det fint og vi har fået noget kløelindrende creme til at smøre på.

Tak for jers svar!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.