Min søn (16 mdr) har fået nogle pletter over det hele. Det startede med nogle små, røde pletter på hans ene kind, som var der i flere dage og vi troede at det "bare" var noget udslæt fordi han savler meget lige nu og så havde ligget på den kind, men her i fredags da vi stod op havde de spredt sig til resten af kroppen også da
Idag har han så endnu flere. Han virker ikke til at være generet af dem overhovedet, men der er mange. Han har været i dagpleje i flere dage hvor han har haft de pletter på kinden, da der gik længe inden de spredte sig til resten af kroppen.
Vi tænker at det nok er skoldkopper, men undrer os så lidt over hvorfor hans storesøster (3,5 år) ikke har så meget som en plet, da hun heller ikke har haft skoldkopper før.
Og her kommer mine spørgsmål så:
Hvor længe går der før vores datter bliver smittet, også? Og børnene i dagplejen?
Skal jeg tage min søn til vagtlægen (og vil vagtlægen mon overhovedet se ham)? Så jeg ved om det er det og ikke tager en "unødvendig" sygedag.
Og sidst, men absolut ikke mindst, kan det være andet end skoldkopper, eftersom at vores datter ikke er blevet smittet (endnu)?
Anmeld
Citér