Arbejde- på barsel + evt. Ny barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2018

Anonym trådstarter

Hej, 

jeg har brug for lidt sparring med nogen som evt har stået i samme situation.. jeg er på barsel med min nyfødte datter som er 4 mdr, sagen er den at vi ønsker en mere- gerne nu men- mit dilemma betår i: hvorn vil det ikk se ud hvis jeg kommer til min chef og fortæller jeg var gravid igen..?? 

Min barsel slutter 1 dec, og en ny barsel ville starte i januar- ergo er jeg bange for at blive fyret, samtidig med jeg har lidt dårlig samvittighed overfor mit arbejde...

løsning 1. Starte på job i december 18, blive gravid november 19, føde juli 20 og afholde barsel med 6 måneders løn samt almindelig barsel- jeg vil være 33 når jeg føder så. 

Løsning 2. Blive gravid snart (2018) føde januar/ feb. 19, gå på barsel med barselsdagpenge og afvente og se om mit job stadig er der. Vil være 31 når 31,5 når jeg føder så...

er meget forvirret over om jeg skal prioritere familielivet først og muligvis blive fyret, eller om jeg skal afvente og blive gravid om 1,5-2 år��

nogen som har stået i sammen situation??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2018

esioul

Anonym skriver:

Hej, 

jeg har brug for lidt sparring med nogen som evt har stået i samme situation.. jeg er på barsel med min nyfødte datter som er 4 mdr, sagen er den at vi ønsker en mere- gerne nu men- mit dilemma betår i: hvorn vil det ikk se ud hvis jeg kommer til min chef og fortæller jeg var gravid igen..?? 

Min barsel slutter 1 dec, og en ny barsel ville starte i januar- ergo er jeg bange for at blive fyret, samtidig med jeg har lidt dårlig samvittighed overfor mit arbejde...

løsning 1. Starte på job i december 18, blive gravid november 19, føde juli 20 og afholde barsel med 6 måneders løn samt almindelig barsel- jeg vil være 33 når jeg føder så. 

Løsning 2. Blive gravid snart (2018) føde januar/ feb. 19, gå på barsel med barselsdagpenge og afvente og se om mit job stadig er der. Vil være 31 når 31,5 når jeg føder så...

er meget forvirret over om jeg skal prioritere familielivet først og muligvis blive fyret, eller om jeg skal afvente og blive gravid om 1,5-2 år��

nogen som har stået i sammen situation??

Kan godt forstå dit behov for at vide hvad der skal ske. Synes dog det er lidt farligt at planlægge ned til mindste detalje. Ingen siger jo at det liiiige lykkedes den måned du planlægger. 

Mit bedste råd. Tag det som det kommer 

Anmeld Citér

28. april 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Kan godt forstå dit behov for at vide hvad der skal ske. Synes dog det er lidt farligt at planlægge ned til mindste detalje. Ingen siger jo at det liiiige lykkedes den måned du planlægger. 

Mit bedste råd. Tag det som det kommer 

Det ved jeg- vi kæmpede med den første, ved jo ikk om det får stærkt eller langsomt ved den næste 

kan bare simpelthen ikk finde ud af hvad det rigtige er at gøre familie eller job? 

Anmeld Citér

28. april 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ved godt nogen vil at det er vilkårene når man har folk ansat men jeg kan ærlig talt godt forstå hvis chefen (og måske kollegerne) ikke ligefrem klapper i poterne.

Jeg synes du skulle vende tilbage til jobbet og vente et par år før næste graviditet. 

Anmeld Citér

28. april 2018

Soonmom

Jeg tror ikke du skal tænke så meget over det. Det kan tage lang tid at blive gravid især når du er over 30, så ligegyldigt hvad kan du ikke planlægge noget  Jeg tog to barsler i træk, men jeg var heldigvis også studerende og havde kun mig selv at tænke på  

Anmeld Citér

28. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis i gerne vil have børn, med kort alders forskel og er klar på at gå i gang nu, så ska i da bare gøre det.

Og la nu vær med alt den bekymring og planlægning. Få de børn i ønsker, når i er klar. 

Arbejde må jo mene hva de vil og heldigvis ka de jo ik blande sig.

Kender flere der har fået børn, lige efter hinanden, fordi barslen, så er overstået og det har arbejdspladserne været glade for, bla fordi dem, de har haft i vikariater så bare har ku fortsætte og de har på den måde ku undgå at bruge tid på at sku lære nye op. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. april 2018

Carina:-)

Personligt ville jeg vente 

Både af hensyn til den lille I har nu - det er et meget lille barn der skal dele sin mor med et andet barn ...

Af hensyn til din krop - det er slet ikke sundt at den ikke får lov til at komme sig efter sidste graviditet.

Af hensyn til mit arbejde ,da det er dyrt at have folk på barsel samt at du kommer bagefter på jobbet .

Du vil være som en ny kollega ,og det kan være rigtigt svært socialt set at være væk så længe ,og så bare komme dumpende efter så lang tid. 

Så ja med den alder du har - ville jeg vende tilbage inden jeg overvejede ny graviditet - du er jo ikke på kanten af overgangsalderen 

Anmeld Citér

28. april 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Det er dit/jeres valg, om I vil have jeres børn tæt på hinanden eller ej. Men jeg forstår ikke, hvorfor du skulle blive fyret, fordi du tager to barsler i streg?? Man skal være temmelig modig som arbejdsgiver, hvis man fyrer en gravid/en på barsel. Ved godt, at det sker, men det udløser ofte en erstatning så. Hvis dine barsler overlapper hinanden informerer du bare din leder om graviditeten og fortsætter med at være på barsel.

Der var en fra min afdeling, der blev gravid med en upser, så hurtig at hun ikke kom tilbage mellem sine barsler. Det grinede vi kollegaer/chefen da bare lidt af. Der var ingen sure miner. Vi var bare glade på hendes vegne.

Hun var jo alligevel væk, så vi manglede hende ikke på den måde i det daglige arbejde. 

Jeg tænker ikke, at det gør nogen forskel, om du tager en dobbelt barsel eller om du kommer tilbage og arbejder et par måneder inden du bliver gravid igen. Tror faktisk, at det sidste ville irritere mig mest som chef/kollega, da du så lige ville være kommet ind i arbejdsopgaverne igen for så at skulle på barsel igen.

Anmeld Citér

28. april 2018

Anonym

Jeg tænker da, at det ville være dejligt for både arbejdspladsen og ham/hende der er i barselsvikariat, at kunne fortsætte den ordning, fremfor at skulle finde ny og lære en ny op kort tid efter  

Hvis i har heldet med jer, så det kan lade sig gøre, skal i da bare gøre det. 

Personligt ville den eneste ulempe jeg kan se, være, at som en anden også nævner, at det er et meget lille barn der skal dele sine forældres opmærksomhed allerede. Der ville det måske være nemmere, hvis hun var lidt mere selvstændig, bedre kunne forstå det og måske var mere klar. Men når det så er sagt, så er hun jo ikke det eneste barn der står med en lillebrøster så tidligt og de vil på sigt, sikkert få vildt meget ud af hinanden. Det en smagssag og kun jer som forældre kan tage den afgørelse. Hvis i føler jer klar og hvis i føler, at barslen med hende ikke bliver overskygget af den nye graviditet og baby og i ikke forventer hun har mindre brug for opmærksomheden i så lille en alder, så go for it 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.