PB igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2018

Anonym trådstarter

Hej derude!

Min mand og jeg er begyndt på pb. Vi er 25 og 29. Vil gerne høre om I har gode råd angående pb? Hvor hurtigt lykkedes det jer? Og hvad mener I specielt hjalp at blive gravid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det hjalp primært at have en del sex  

her tog det 2mdr med den første og 6mdr med nummer 2. 

Anmeld Citér

25. april 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det hjalp primært at have en del sex  

her tog det 2mdr med den første og 6mdr med nummer 2. 

Er ikke i tvivl om sexdelen, men det kunne være noget omkring mad og kost eller nogle metoder. Har fx læst at man kan spise sig frem til graviditet som kunne være en "metode" 

Vi har prøvet i 11 måneder, hvor vi har ret meget sex mellem dag 11-19 i min cyklus, men der er ikke gevinst endnu (cyklus svinger mellem 28-32 dage nogle gange 36 dage) 

Anmeld Citér

25. april 2018

Anonym

Som der bliver skrevet ovenfor: primært skal der dyrkes sex 

Jeg stoppede med p-piller ca et halvt år inden vi startede med PB, for at være helt sikre på, at alt var ude af kroppen på mig. Og så satte jeg kryds i en kalender, når jeg fik menstruation, og de dage den varede (af nysgerrighed for om den var regelmæssig efter mange år på p-piller). Det gjorde at jeg kunne skrive datoerne for menstruationens første dag i de foregående tre måneder ind i en ægløsningberegner jeg bare fandt på internettet, og så regnede den ud hvornår jeg formentlig havde ægløsning  jeg brugte den egentlig bare som pejlemærke, og fordi jeg alligevel havde datoerne for min menstruation 

Vi blev gravide i første forsøg, og venter en livlig pige om 2 uger  

Held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

26. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Er ikke i tvivl om sexdelen, men det kunne være noget omkring mad og kost eller nogle metoder. Har fx læst at man kan spise sig frem til graviditet som kunne være en "metode" 

Vi har prøvet i 11 måneder, hvor vi har ret meget sex mellem dag 11-19 i min cyklus, men der er ikke gevinst endnu (cyklus svinger mellem 28-32 dage nogle gange 36 dage) 

Knald hveranden-tredie dag i stedet for. Det er ikke til at vide hvornår end Æl præcis ligger, så hellere bare knalde så ofte at man hele tiden har mulighed for gevinst hvis nu Æl ligger lidt anderledes end man selv regner med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.