Sover lang lur formiddag, kort eftermiddag (9 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2018

HvidSne

Hejsa 

Min datter er endelig ved at have fundet en god rytme om dagen: hun står op ca. 6-6:30 og sover så først lur ved 9-tiden. Men denne her lur er oftest på 1-1 1/2 time, mens hendes senere lur (ved 13-14-tiden) er på 40 minutter. De andre babyer i min mødregruppe gør det omvendt, og det virker også til at være det, institutioner går efter.

Min datter skal først starte i institution om 4 måneder, men jeg er i tvivl om, jeg skal forsøge at vende hende til en anden rytme, eller bare nyde denne her rytme for nu og så forsøge at ændre det senere hen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

Baby2017

HvidSne skriver:

Hejsa 

Min datter er endelig ved at have fundet en god rytme om dagen: hun står op ca. 6-6:30 og sover så først lur ved 9-tiden. Men denne her lur er oftest på 1-1 1/2 time, mens hendes senere lur (ved 13-14-tiden) er på 40 minutter. De andre babyer i min mødregruppe gør det omvendt, og det virker også til at være det, institutioner går efter.

Min datter skal først starte i institution om 4 måneder, men jeg er i tvivl om, jeg skal forsøge at vende hende til en anden rytme, eller bare nyde denne her rytme for nu og så forsøge at ændre det senere hen?

Vi vendte først ryrmen da hun begyndte i dagpleje. Det kommer helt naturligt når de starter

Vores sov gerne 2-3 timer formiddag og 1,5 til eftermiddag. Hun startede som 11 måneder og det var intet problem. Dp vækker hende bare efter cirka 1 time og så tager hun en god lur på omkring 2 timer til middag. Hvis vi lader hende sove kan hun stadig godt tage en god skraper om formiddagen så vi vækker næsten altid hende efter cirka en time i weekenden også. Hun er 14 måneder nu

Jeg synes bare du skal nyde hendes rytme hvis det funger i jeres hverdag. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Nel

Min datter har mere eller mindre altid sovet længst om formiddagen  og ikke så længe om eftermiddagen. Da hun var 10-11 måneder begyndte hun ikke at ville sove om eftermiddagen, og så blev det til at hun sov fra 10-11 tiden og ca. 2 - 2,5 timer frem. 

Hold endelig bare fast i den rytme som hun selv har fundet nu, den lyder til at være rigtig fin. Der kan nå at ske meget i løbet af de næste 4 måneder.

Anmeld Citér

23. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hejsa 

Kan du ligge hende tidligere? 

Min dreng vågner også 6/6.30 og jeg ligger ham kl 8. Hvis du ligger hende før er han måske ikke då træt at hun har brug for lang lur. 

Så kan du også ligge hende tidligere til næste lur og evt. en eftermiddagslur. 

Men husk - børn er forskellige. Min sover 1-1,5 time formiddag og 2-3 timer middagslur og ca 30 min eftermiddag. Så jeg synes jo egentlig ikke den første lur er lang. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym

Min datter var stadig på 3 lure da hun startede i dp (8 mdr gammel), men det gik bare så fint med at give hende en ny - og bedre - rytme da hun startede. På 2 dage var det ændret. 

Vi vækkede hende efter 30-45 minutters formiddagslur, så blev middagsluren automatisk det længere, og eftermiddagsluren  blev overflødig. Jeg skal stadig vække hende fra formiddagsluren en sjælden gang i weekenden, ellers bliver middagsluren for kort, og eftermiddagen ALT for lang for hende. (16 mdr nu)

Anmeld Citér

24. april 2018

HvidSne

mor:) skriver:

Kan du ligge hende tidligere? 

Min dreng vågner også 6/6.30 og jeg ligger ham kl 8. Hvis du ligger hende før er han måske ikke då træt at hun har brug for lang lur. 

Så kan du også ligge hende tidligere til næste lur og evt. en eftermiddagslur. 

Men husk - børn er forskellige. Min sover 1-1,5 time formiddag og 2-3 timer middagslur og ca 30 min eftermiddag. Så jeg synes jo egentlig ikke den første lur er lang. 

Jeg ville lige afprøve din idé og lagde hende til lur 8:15 i dag, men så sov hun stadig 1 1/2 time 

Jeg tror bare, det er hendes rytme for nu. 

Anmeld Citér

24. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
HvidSne skriver:

Jeg ville lige afprøve din idé og lagde hende til lur 8:15 i dag, men så sov hun stadig 1 1/2 time 

Jeg tror bare, det er hendes rytme for nu. 

Ja det ser sådan ud og det gør jo egentlig ikke noget. Dagplejer og vuggestuer må tilpasse sig barnets søvnmønster og ikke omvendt. Så jeg ville ikke prøve at ændre af den årsag - og slet ikke begynde at vække 

men tænker hun må være træt og det ændrer sig sikkert med tiden 

Anmeld Citér

24. april 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville ikke bekymre mig. Der kan ske meget på 4 måneder, det kan være hun til den tid kun sover én gang. Desuden falder de hurtigt ind i en rutine i institution og hvis de ikke går, så tilpasser de ser derefter. Min pige sover nogengange ikke når de andre børn sover efter frokost og hun kommer bare ind at sove senere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.