For højt tryk i ørerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2018

Anonym trådstarter

Har været ved ørelæge fordi min datters ene øre sommetider væsker. 

Ørelægen sagde at trommehinden var lidt irriteret og der var er lidt for højt tryk i øret, men ikke noget markant som man ville gøre noget ved.

Hun sover ekstremt dårligt, især om natten. Vil fint ligge og lege på gulvet om dagen.

Overvejer en secons opeion ved en anden ønh læge. For hun sover virkelig dårligt. Det er 10+ opvågninger om natten med gråd. Hun er 7 mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

Stivdie

Har været ved ørelæge fordi min datters ene øre sommetider væsker. 

Ørelægen sagde at trommehinden var lidt irriteret og der var er lidt for højt tryk i øret, men ikke noget markant som man ville gøre noget ved.

Hun sover ekstremt dårligt, især om natten. Vil fint ligge og lege på gulvet om dagen.

Overvejer en secons opeion ved en anden ønh læge. For hun sover virkelig dårligt. Det er 10+ opvågninger om natten med gråd. Hun er 7 mdr.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man venter 3—6 måneder inden man lægger dræn, fordi at væske i ørerne er forbigående hos 85% af alle børn, og derfor forsvinder af sig selv efter nogle uger/måneder. Det er derfor, at ørelægen har meldt ud på den måde.

Vi havde også en pige, der vågnede 8-15 gange hver nat og var meget ked af det, på grund af væsketryk (hun lod sig ikke mærke med noget om dagen de første mdr, men til sidst holdt hun op med at rejse sig op, fordi hun faldt hele tiden grundet manglende balance). Her negligerede ørelægen også problem og symptomer første gang, vi var der. Det tror jeg faktisk  de fleste øh-læger vil gøre grundet sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Efter 4 måneder (hvor hun var blevet tilset 3 gange af ønh og 2 gange af egen læge), ringede vi ned og sagde, at nu kunne vi ikke holde til mere. Hun blev undersøgt igen, hvor vi fik at vide, at trommehinden faktisk bulede voldsomt udad grundet det store tryk, og vi fik tid til ilægning af dræn inden for en uge. Hun var 13 mdr, da hun fik dræn.

Skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål til forløbet.  

Anmeld Citér

23. april 2018

Soonmom

Min dreng vågnede Ca 20 gange hver nat. 

Ørelægen kunne ikke få lov at se i hans øre, da han blev helt hysterisk. 

Så han skulle i narkose og have renset øre, da han havde meget ørevoks (han var tidligere blevet tjekket, hvor hun synes alt så fint ud)  vi aftale at hun måtte ligge dræn på begge øre hvis hun vurdererede at der var grund.

De var lidt røde og med det jeg havde fortalt 20 opvågninger) valgte hun at ligge dræn...

Siden da har han Max 5 opvågninger og de fleste nætter kun 2-3. Jeg ville helt sikkert få en til at vurdere også, jeg ville ønske jeg havde presset på, da jeg var der første gang (omkring 8 måneder) - han fik dræn som 11-12 måneder. Det er altså længe uden nattesøvn, nåde for ham og jeg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.