Eksperthjælp: Prøv at tage "mor-brillerne" af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
0 svar
4 synes godt om
22. april

Trine Andreasen

Er det okay at min tennage barn går i bad sammen med sin kæreste mens vi er hjemme?
De er omkring 15 og 16 år.
Jeg har svært at acceptere det, da jeg mener at barnet skal være barn så længe det varer.
Min mand og jeg er uening. Han mener det er okay at de går i bad sammen.
Jeg mener ikke de må i bad sammen, da de er kun børn.

Hvad synes du om det?

Mvh. Dewy

Trines svar

Kære Dewy

Jeg er fuldt ud enig med dig i at børn skal være børn så længe de kan.

Men når børn når omkring 13 år sker der noget i deres krop. Hormonerne begynder at gøre en indvirkning både på deres krop men også på deres sind.

De går fra at interessere sig for leg til at inteessere sig for det modsatte køn eller eget køn. 

Og det er helt naturligt.

Derfor tænker jeg også at det er en god idé at du i stedet for at begrænse dit barn i stedet skal tage en snak med dem.

Dyrker de sex i badet er det vigtigt at tale med dem om prævention.

Er det ubehageligt for dig at de går i bad sammen når du er der, så tag en snak om at vise hensyn og respekt for andres grænser.

Handler det mere om, at de gør det hos jer måske uden at kærestens forældre ved det så tag en snak med dem om det og tag også en snak med kærestens forældre.

Jeg tror på at I vil komme længst ved dialog.

Hvis du ikke anerkender at dit barn på 15 år ikke længere er et barn risikere du at skubbe ham/hende fra dig.

Du kan kommer til at fastholde ham/hende i en roller som han/hun ikke er.

Prøv om du kan tage "mor-brillerne" af og se dit barn for den han/hun er nu.

Et ungt menneske med masser af tanker, følelser og drømme for fremtiden.

Jeg håber det giver mening ellers er du velkommen til at skrive igen.

Mange hilsner

Trine

Naturligopdragelse.dk

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+