Stort blodtab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2018

Anonym trådstarter

Hej skønne mødre (og fædre)

For 15 måneder siden fødte jeg vores dejlige søn. Fødslen gik så fint og ud kom han med raketfart. Det er vores første barn. Da moderkagen skulle ud måtte min jm rive godt i den mens jeg pressede og her mistede jeg en del blod og fik derfor drop med det her væske der skal få livmoderen til at trække sig sammen. Herefter sev det lidt. Jeg kom op på stuen og alt var godt til jeg skulle ud og tisse. Plask sagde det og så var der ellers blod over det hele. Vi fik tilkaldt assistance og jeg fik drop igen. over nogle timer var der et rend af læger sygeplejersker og en enkelt overlæge. Jeg var næsten ikke ved bevidsthed ovenpå manglende søvn og fødsel, men en beslutning blev taget og jeg skulle under narkose. Her fjernede de resterende væv fra moderkagen. Jeg endte med at miste lige knap 2 liter blod.

Jeg er nu gravid igen og er meget bange for en styrtblødning. Sådan en havde min mor med mig og hun blev derfor kørt på operationsbordet med det samme jeg var ude. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2018

Anonym

Ved godt du er anonym, men nu spørger jeg lige uden at nævne navn. Jeg tror jeg fulgte din blog dengang. Du lukkede den desværre ned kort tid efter fødslen, men det lyder meget som din fødselsberetning. Er det rigtigt? Hvis ikke kan man stadig komme ind på bloggen kan jeg se. Så kan du jo hvert fald om ikke andet føle du ikke er alene.  Jeg har ikke selv prøvet det og kan ikke give råd. Håber du får lidt ro. 

Anmeld Citér

20. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved godt du er anonym, men nu spørger jeg lige uden at nævne navn. Jeg tror jeg fulgte din blog dengang. Du lukkede den desværre ned kort tid efter fødslen, men det lyder meget som din fødselsberetning. Er det rigtigt? Hvis ikke kan man stadig komme ind på bloggen kan jeg se. Så kan du jo hvert fald om ikke andet føle du ikke er alene.  Jeg har ikke selv prøvet det og kan ikke give råd. Håber du får lidt ro. 

Helt ok du spørger. Det er dog ikke mig men vil da gerne have et link til bloggen hvis du har det? Så kan jeg måske blive lidt klogere der?

Anmeld Citér

20. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Helt ok du spørger. Det er dog ikke mig men vil da gerne have et link til bloggen hvis du har det? Så kan jeg måske blive lidt klogere der?

Skulle lige finde det som link. Kunne se sidens navn havde ændret sig lidt efter hun stoppede med at skrive. 

http://pocabellaa.bloggersdelight.dk/min-foedselsberetning/

Her er linket direkte til indlægget. Kan godt se faktisk, at de ikke er helt ens.  Men meget ens. Hun var sød til at svare på mail dengang. Du kunne jo prøve at skrive til hende. 

Anmeld Citér

20. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Skulle lige finde det som link. Kunne se sidens navn havde ændret sig lidt efter hun stoppede med at skrive. 

http://pocabellaa.bloggersdelight.dk/min-foedselsberetning/

Her er linket direkte til indlægget. Kan godt se faktisk, at de ikke er helt ens.  Men meget ens. Hun var sød til at svare på mail dengang. Du kunne jo prøve at skrive til hende. 

Mange tak

Anmeld Citér

20. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak

Selv tak. Fik du skrevet til hende? 

Anmeld Citér

20. april 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hej skønne mødre (og fædre)

For 15 måneder siden fødte jeg vores dejlige søn. Fødslen gik så fint og ud kom han med raketfart. Det er vores første barn. Da moderkagen skulle ud måtte min jm rive godt i den mens jeg pressede og her mistede jeg en del blod og fik derfor drop med det her væske der skal få livmoderen til at trække sig sammen. Herefter sev det lidt. Jeg kom op på stuen og alt var godt til jeg skulle ud og tisse. Plask sagde det og så var der ellers blod over det hele. Vi fik tilkaldt assistance og jeg fik drop igen. over nogle timer var der et rend af læger sygeplejersker og en enkelt overlæge. Jeg var næsten ikke ved bevidsthed ovenpå manglende søvn og fødsel, men en beslutning blev taget og jeg skulle under narkose. Her fjernede de resterende væv fra moderkagen. Jeg endte med at miste lige knap 2 liter blod.

Jeg er nu gravid igen og er meget bange for en styrtblødning. Sådan en havde min mor med mig og hun blev derfor kørt på operationsbordet med det samme jeg var ude. 

Jeg oplevede præcis det samme som dig.. Mistede 2,5 l blod. Det var så på 1 time og røg til operation. Jeg frygter det samme skal føde om en god måneds tid igen. Denne gang er der lavet en fødselsplan med læge og jordemor som følges slavisk fra jeg er i aktiv fødsel. Der er klargjort medicin jeg skal have, og de laver iv adgang med det samme jeg bliver indlagt. De gør alt for ikke at jeg mister så meget blod igen. Hvis jeg bløder igen tøver de ikke med at sende mig til operation lige med det samme. Det var en hård proces.. Men det er ikke sikkert det bliver det samme denne gang har de sagt. Men det er for at være på den sikre side. Skal nok komme med en update om hvordan det er gået. 

Anmeld Citér

20. april 2018

Molka

Jeg kender faktisk flere, som har oplevet noget tilsvarende - det er slet ikke så ualmindeligt.

To af dem, jeg kender, har født helt uden komplikationer bagefter (de andre to skal hhv. ikke have flere eller har næsten lige født, så ved jo ikke, hvordan det ville gå dem).

Det man kan sige er, at det lyder til, at din blødning skyldtes, at moderkagen sad fast - ikke at din livmoder var for dårlig til at trække sig sammen eller andre ting. Det er ikke noget, der typisk gentager sig næste gang.

Jeg synes, du skal bede om en samtale med en fødselslæge, så du kan få talt din bekymring igennem inden fødslen. Forhåbentlig kan du blive beroliget lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.