rettigheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.672 visninger
7 svar
19 synes godt om
18. april 2018

Anonym trådstarter

Nogen der ved dette..

Far skal udsendes, kan han bestemme at bonus og farmor køre hans samværs weekender og hvordan med julen og nytår når han ikke er hjemme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2018

Newsence

Jeg tror ikke det er noget far kan bestemme. 

Men andre end forældrene kan søge SF om samvær hvis der ikke er samvær med den ene forældre. Dette er dog typisk i forhold til vedvarende sager hvor Eks far slet ikke har samvær eller ved dødsfald.  Man kan evt tale for at sikre tilknytning til søskende hvis far har børn med bonus ( så vil bonus overtage samvær) som argument eller sikre tilknytning til fars familie ( så vil farmor overtage samvær) men er bopælsforælderen ikke med på den ide skal det gå gemmen SF og så er det op til deres vurdering. 

Her vil man nok også lægge vægt på hvor længe far er udsendt. Er det “kun” 3 måneder tror jeg ikke man vil lave samvær med mindre der er små søskende hos bonus ( skal være biologiske med far) 

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Jeg tror ikke det er noget far kan bestemme. 

Men andre end forældrene kan søge SF om samvær hvis der ikke er samvær med den ene forældre. Dette er dog typisk i forhold til vedvarende sager hvor Eks far slet ikke har samvær eller ved dødsfald.  Man kan evt tale for at sikre tilknytning til søskende hvis far har børn med bonus ( så vil bonus overtage samvær) som argument eller sikre tilknytning til fars familie ( så vil farmor overtage samvær) men er bopælsforælderen ikke med på den ide skal det gå gemmen SF og så er det op til deres vurdering. 

Her vil man nok også lægge vægt på hvor længe far er udsendt. Er det “kun” 3 måneder tror jeg ikke man vil lave samvær med mindre der er små søskende hos bonus ( skal være biologiske med far) 

tak

ved du hvordan med jul og nytår når det falder til fars fordel?

Anmeld Citér

18. april 2018

Camillos

Anonym skriver:

Nogen der ved dette..

Far skal udsendes, kan han bestemme at bonus og farmor køre hans samværs weekender og hvordan med julen og nytår når han ikke er hjemme?

Har du prøvet at tage dialogen med bonus og far omkring jul og nytår når nu far ikke er hjemme?. 

Anmeld Citér

18. april 2018

Carina:-)

Barnet har også ret til at se sin fars  familie.

Og ligger der intet til grund for forbehold ville jeg lade bonus og farmor have samværet 

Også med tanke på samarbejde og ikke mindst dit barn der også har behov for sin familie.

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Har du prøvet at tage dialogen med bonus og far omkring jul og nytår når nu far ikke er hjemme?. 

Ja det har jeg.

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Barnet har også ret til at se sin fars  familie.

Og ligger der intet til grund for forbehold ville jeg lade bonus og farmor have samværet 

Også med tanke på samarbejde og ikke mindst dit barn der også har behov for sin familie.

det er slet slet ikke det jeg spørg til, vi har et godt samarbejde!

selvfølgelig skal barnet se fars familie.

jeg er bare nysgerrige om der var nogen der kendte til reglerne også i forhold til julen og nytåret.  

Anmeld Citér

18. april 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

det er slet slet ikke det jeg spørg til, vi har et godt samarbejde!

selvfølgelig skal barnet se fars familie.

jeg er bare nysgerrige om der var nogen der kendte til reglerne også i forhold til julen og nytåret.  

Der er ingen regler så længe i selv kan finde ud af det.

Og hvis du ingen forbehold har så er det vel bare fedt at bonus og farmor gerne vil have barnet i julen .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.