Eddike fjerner lugt, men det kan også gøre stof lettere vandafvisende, så man kan ikke vaske dem med det hver gang. Jeg tror, eddiken har en slags desinficerende virkning, men man har ikke kunne bevise, hvorfor eddike fjerner lugt, så præcis hvordan det virker, ved jeg ikke. Jeg tror man skal undgå at blande natron/bagepulver med eddike, da det er kraftigt nok til at fungere som afløbsrens
Alle delene skulle fjerne lugten, natron og fleckensaltz har også en let blegende effekt. Samtidig blødgør de alle vandet(fjerner kalk), og bakterier kan godt binde sig til kalk, ligesom i en toiletkumme, der er blevet helt gul af bakterie/kalk-aflejringer.
Så vidt jeg kan læse mig frem til, virker Fleckensaltz og natron på ca samme måde, da Fleckensaltz bliver til soda, og natron indeholder også soda. Men jeg ved ikke, om det præcist det samme eller indeholder andre ting også.
natriumpercarbonat
natriumpercarbonatH
Jeg vil tro, du skal tilsætte 2-3 spsk i vaskepulverskuffen. Alternativt kan du lægge bleerne i blød sammen med det før vask, husk at hælde vandet i før sodaen/natron, da det godt kan skumme over og blege det det flyder ud over 
Jeg håber et af tricksene virker!
Anmeld
Citér