Hjælper det at kasterere en 7 årig hund der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

strejfer?

Vores hund er det seneste halve år begyndt at strejfe op i byen, vi bor på en stor landejendom og vi går altid ude, han er altid med i haven med børnene og pludselig så han væk, der er intet mønster i hvornån han strejfer, men når han pludselig kommer hjem ved han godt det er forkert, for han nærmest kommer krybende, når han bare ser os 

Vil det hjælpe at kasterere eller er han for gammel? 

At hegne ind er ikke en mulighed 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Vaya

Bedste bud er nok at snakke med en dyrlæge. Jeg kender ikke helt bivirkningerne, men man kan med medicin lave en kemisk kastration, der vist holder 3 måneder eller 6, kan ikke helt huske det. Fordelen er at man så kan se, om en kastration vil hjælpe.

Hvis hunden strejfer er en kastration jo nok smart uanset, så I ikke pludselig skal have hvalpe

Anmeld Citér

16. april 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

strejfer?

Vores hund er det seneste halve år begyndt at strejfe op i byen, vi bor på en stor landejendom og vi går altid ude, han er altid med i haven med børnene og pludselig så han væk, der er intet mønster i hvornån han strejfer, men når han pludselig kommer hjem ved han godt det er forkert, for han nærmest kommer krybende, når han bare ser os 

min svigermors gamle hanhund (8 år) gjorde det samme og opførte sig på samme måde når han kom hjem igen, det viste sig at han var dement og simpelthen glemte hvor han hørte til.

han kom som regel hjem af sig selv, men der gik ikke længe før han smuttede igen.

tag en snak med dyrlægen, måske en kastration vil hjælpe måske ligger der noget andet til grund

Anmeld Citér

17. april 2018

hvj

Min gamle hund på 6, strejfede/stak af når vi var hos min mor, hun havde 3 meter højt hegn og hendes egen hund som ikke stak af, men han var ligeglad og kravlede over og var væk (hvor der er vilje, er der en vej ) jeg ringede og snakkede med dyrlægen om det ville hjælpe at kastrere ham (vi var færdige med at avle) men hun sagde han var blevet så gammel at det ikke ville hjælpe 

Men ring til din dyrlæge, ikke alle dyrlæger har samme mening om tingene 

Anmeld Citér

17. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

strejfer?

Jeg havde taget chancen og ofret de penge for at se om det kunne hjælpe, om ikke andet så kan han ihvertfald ikke lave en masse uønskede hvalpe på sine strejfe ture

Anmeld Citér

17. april 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

strejfer?

Vores var 6 år da han blev kastreret, fordi han stak af.

Det har hjulpet, og han bliver nu hjemme...

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Vores var 6 år da han blev kastreret, fordi han stak af.

Det har hjulpet, og han bliver nu hjemme...

Stak han også af konstant og over længere periode? 

Tænker at han har gjort det i over 6 mdr nu, så det vel ikke fordi der er nogle i løbetid........

Anmeld Citér

19. april 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Stak han også af konstant og over længere periode? 

Tænker at han har gjort det i over 6 mdr nu, så det vel ikke fordi der er nogle i løbetid........

Ja vi havde 1 år, hvor vi aldrig kunne regne med han blev på grunden...

Hunhunde har jo forskellige løbetids perioder, men tror vores fik færden af dyr, og gik på jagt... var skilt væk 3-4 timer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.