Udbetaling Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Hjælp til barselsdagpenge og boligstøtte

Hejsa 

Jeg er på barsel og nyuddannet 

Fik barselsagpenge bevilliget (fik brev vedr. det) d. 26 februar (udbetalingsperiode 31 januar - 16 januar), men der gik lidt inden de kom ind på min konto - jeg modtog dem d. 1 marts. Den 28 marts får jeg så igen udbetalt barselsdagpenge. Nu kommer udbetaling Danmark så og trækker mig i boligstøtte for maj måned, idet min indtægt for marts har været 26.430 kr Nu trækker de hele min boligstøtte for maj måned fordi de siger at jeg har haft en langt større indtægt i marts måned, men første udbetaling skulle jeg have haft i februar d. 26., men de har tre ugers behandlingstid på ansøgninger til barselsdagpenge

Er der andre der har prøvet det

På forhånd tak fra en enlig mor til tre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

CinemaStrange

Du har mulighed for at kommentere de oplysninger de har hentet fra skat. Der skulle gerne stå hvordan i brevet. Der forklarer du dem hvad der er sket og at halvdelen af din udbetaling af dagpenge hører til den forrige måned. Jeg vil mene at de så vil udbetale din sædvanlig boligstøtte så frem at din almindelig dagpengesats er det den er beregnet efter 

Anmeld Citér

16. april 2018

MegaMegetMor

Du ringer da bare oh forklarer dem sagen. Har prøvet præcis det samme, og der var ingen problemer, hun rettede det straks i telefonen og sendte bekræftelse pr e-boks.. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Møghe

Udbetaling Danmark har tidligere flyttet indtægten. Dvs i dette tilfælde til februar. Ankestyrelsen har imidlertid fastslået, at dette ikke er lovmedholdeligt. Du kan kontakte SKAT, men de vil kun i hvert særlige tilfælde flytte indtægten.

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter