Udbetaling Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Hjælp til barselsdagpenge og boligstøtte

Hejsa 

Jeg er på barsel og nyuddannet 

Fik barselsagpenge bevilliget (fik brev vedr. det) d. 26 februar (udbetalingsperiode 31 januar - 16 januar), men der gik lidt inden de kom ind på min konto - jeg modtog dem d. 1 marts. Den 28 marts får jeg så igen udbetalt barselsdagpenge. Nu kommer udbetaling Danmark så og trækker mig i boligstøtte for maj måned, idet min indtægt for marts har været 26.430 kr Nu trækker de hele min boligstøtte for maj måned fordi de siger at jeg har haft en langt større indtægt i marts måned, men første udbetaling skulle jeg have haft i februar d. 26., men de har tre ugers behandlingstid på ansøgninger til barselsdagpenge

Er der andre der har prøvet det

På forhånd tak fra en enlig mor til tre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

CinemaStrange

Du har mulighed for at kommentere de oplysninger de har hentet fra skat. Der skulle gerne stå hvordan i brevet. Der forklarer du dem hvad der er sket og at halvdelen af din udbetaling af dagpenge hører til den forrige måned. Jeg vil mene at de så vil udbetale din sædvanlig boligstøtte så frem at din almindelig dagpengesats er det den er beregnet efter 

Anmeld Citér

16. april 2018

MegaMegetMor

Du ringer da bare oh forklarer dem sagen. Har prøvet præcis det samme, og der var ingen problemer, hun rettede det straks i telefonen og sendte bekræftelse pr e-boks.. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Møghe

Udbetaling Danmark har tidligere flyttet indtægten. Dvs i dette tilfælde til februar. Ankestyrelsen har imidlertid fastslået, at dette ikke er lovmedholdeligt. Du kan kontakte SKAT, men de vil kun i hvert særlige tilfælde flytte indtægten.

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

CinemaStrange skriver:

Du har mulighed for at kommentere de oplysninger de har hentet fra skat. Der skulle gerne stå hvordan i brevet. Der forklarer du dem hvad der er sket og at halvdelen af din udbetaling af dagpenge hører til den forrige måned. Jeg vil mene at de så vil udbetale din sædvanlig boligstøtte så frem at din almindelig dagpengesats er det den er beregnet efter 

Tusinde tak for dit svar

Har talt med boligstøtte afdelingen hos UD i dag, men de siger der intet er at gøre, idet den er gået ind på min konto d. 1 marts - ergo er min indtægt dobbelt Ringede derfor efterfølgende til dem der har med barselsdagpenge at gøre - hende jeg snakkede med kunne ikke forstå at de har medregnet den, da den jo er dateret d. 26 februar Men hun kunne kun sige at jeg skulle klage over deres afgørelse Og det må jeg jo så gøre - men hende hos boligstøtte syntes ikke jeg skulle klage, idet jeg aldrig ville få medhold

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

MegaMegetMor skriver:

Du ringer da bare oh forklarer dem sagen. Har prøvet præcis det samme, og der var ingen problemer, hun rettede det straks i telefonen og sendte bekræftelse pr e-boks.. 

Tusinde tak for dit svar

Har talt med boligstøtte afdelingen hos UD i dag, men de siger der intet er at gøre, idet den er gået ind på min konto d. 1 marts - ergo er min indtægt dobbelt Ringede derfor efterfølgende til dem der har med barselsdagpenge at gøre - hende jeg snakkede med kunne ikke forstå at de har medregnet den, da den jo er dateret d. 26 februar Men hun kunne kun sige at jeg skulle klage over deres afgørelse Og det må jeg jo så gøre - men hende hos boligstøtte syntes ikke jeg skulle klage, idet jeg aldrig ville få medhold

Anmeld Citér

16. april 2018

MegaMegetMor

Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar

Det forstår jeg ikke - ved mig var der ingen problemer overhovedet, det var så sent som i december! Det tog to min., så havde de rettet det.. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

MegaMegetMor skriver:

Det forstår jeg ikke - ved mig var der ingen problemer overhovedet, det var så sent som i december! Det tog to min., så havde de rettet det.. 

Nu forstår jeg det slet ikke -  Prøver lige at ringe til dem igen i morgen tidlig - måske hjælper det at ringe om morgenen

Anmeld Citér

17. april 2018

Møghe

Anonym skriver:

Nu forstår jeg det slet ikke -  Prøver lige at ringe til dem igen i morgen tidlig - måske hjælper det at ringe om morgenen

Udbetaling Danmark flyttede indtægterne i 2017, men pga ny praksis gør de det ikke i 2018. Du har altid mulighed for at klage over afgørelse - det er din retssikkerhed. At Udbetaling Danmark så har ret i, at Ankestyrelsen alt andet lige vil stadfæste afgørelse, jf. praksis på området, er noget andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.