Testamente - hvem har lavet for Jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. april 2018

Anonym trådstarter

Vi er ved at skulle lave testamente - men pyha det er en jungle også fordi vi ikke vil betale en "bondegård" for det (men ved selvfølgelig godt det koster).

Har I nogle steder I kan anbefale og hvad betalte I ca. for det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er jurist, så jeg har selv lavet vores, men jeg ved, at prisen kan variere meget, da prisen vil afhænge af, hvor kompliceret jeres forhold er. 

Et simpelt testamente, hvor I f.eks. bare ønsker, at den længstlevende af jer, skal arve mest muligt, bør ikke koste ret meget at få lavet, og jeres bank vil muligvis kunne gøre dette billigt for jer. Har I dine/mine og vores børn, bliver det lidt mere konpliceret, og det samme, hvis I har nogle specielle ønsker til fordelingen af arven efter jer, så her ville jeg få fat i en jurist med speciale i familie- og arveret og så få et tilbus fra et par stykker.

Vi har et helt simpelt testamente, hvor vi har skrevet, at vi ønsker, at den længstlevende skal arve mest muligt, og at den arv, der tilfalder vores børn, skal være deres særeje. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for info - kan du anbefale nogle?

For når man googler advokat og testamente, så er det næsten umuligt at få sig et overblik over :-O

Banken siger, at de ikke kan hjælpe med dette område - men det er også sådan en lille lokalbank :-)

Anmeld Citér

16. april 2018

Lje

Tusind tak for info - kan du anbefale nogle?

For når man googler advokat og testamente, så er det næsten umuligt at få sig et overblik over :-O

Banken siger, at de ikke kan hjælpe med dette område - men det er også sådan en lille lokalbank :-)