Testamente - hvem har lavet for Jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. april 2018

Anonym trådstarter

Vi er ved at skulle lave testamente - men pyha det er en jungle også fordi vi ikke vil betale en "bondegård" for det (men ved selvfølgelig godt det koster).

Har I nogle steder I kan anbefale og hvad betalte I ca. for det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er jurist, så jeg har selv lavet vores, men jeg ved, at prisen kan variere meget, da prisen vil afhænge af, hvor kompliceret jeres forhold er. 

Et simpelt testamente, hvor I f.eks. bare ønsker, at den længstlevende af jer, skal arve mest muligt, bør ikke koste ret meget at få lavet, og jeres bank vil muligvis kunne gøre dette billigt for jer. Har I dine/mine og vores børn, bliver det lidt mere konpliceret, og det samme, hvis I har nogle specielle ønsker til fordelingen af arven efter jer, så her ville jeg få fat i en jurist med speciale i familie- og arveret og så få et tilbus fra et par stykker.

Vi har et helt simpelt testamente, hvor vi har skrevet, at vi ønsker, at den længstlevende skal arve mest muligt, og at den arv, der tilfalder vores børn, skal være deres særeje. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for info - kan du anbefale nogle?

For når man googler advokat og testamente, så er det næsten umuligt at få sig et overblik over :-O

Banken siger, at de ikke kan hjælpe med dette område - men det er også sådan en lille lokalbank :-)

Anmeld Citér

16. april 2018

Lje

Tusind tak for info - kan du anbefale nogle?

For når man googler advokat og testamente, så er det næsten umuligt at få sig et overblik over :-O

Banken siger, at de ikke kan hjælpe med dette område - men det er også sådan en lille lokalbank :-)

Vi brugte Njord, da de hjalp os med et huskøb alligevel. De fixede testamente (vi er gift, kun barn sammen men havde alligevel nogle småting, vi gerne ville præcisere), børnetestamente og tjekke et simpelthen "skilsmissedokument" igennem for os. Det havde vi selv udarbejdet (vedr. fordeling af pension ved skilsmisse) og har ingen juridisk gyldighed som sådan men vi har - i fredstid - fordelt sol og vind således, at vi ikke skal igennem diskussionen hvis vi kommer til at ligge i skilsmissekrig.  

Vi gav 3700-ish plus moms. Og så gav vi 600/800 kr. (mindes jeg) for at få det notarstemplet

Så knap 6000 kr. for fred i sjælden, ro i maven og styr på praktikaliteterne.

Vh. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Lje skriver:

Vi brugte Njord, da de hjalp os med et huskøb alligevel. De fixede testamente (vi er gift, kun barn sammen men havde alligevel nogle småting, vi gerne ville præcisere), børnetestamente og tjekke et simpelthen "skilsmissedokument" igennem for os. Det havde vi selv udarbejdet (vedr. fordeling af pension ved skilsmisse) og har ingen juridisk gyldighed som sådan men vi har - i fredstid - fordelt sol og vind således, at vi ikke skal igennem diskussionen hvis vi kommer til at ligge i skilsmissekrig.  

Vi gav 3700-ish plus moms. Og så gav vi 600/800 kr. (mindes jeg) for at få det notarstemplet

Så knap 6000 kr. for fred i sjælden, ro i maven og styr på praktikaliteterne.

Vh. 

Hvis I vil være helt sikre på at undgå en skilsmissekrig vedr. pensionen, vil jeg anbefale, at I får lavet en ægtepagt vedr. deling af pensionen, da det andet dokument, som du selv skriver, ikke har nogen juridisk gyldighed. Det vil derfor være muligt for hver af jer at droppe aftalen vedr. pensionen, såfremt I skulle ende som uvenner, medmindre aftalen gøres juridisk gyldig i en ægtepagt.

Anmeld Citér

16. april 2018

Lje

Janey skriver:

Hvis I vil være helt sikre på at undgå en skilsmissekrig vedr. pensionen, vil jeg anbefale, at I får lavet en ægtepagt vedr. deling af pensionen, da det andet dokument, som du selv skriver, ikke har nogen juridisk gyldighed. Det vil derfor være muligt for hver af jer at droppe aftalen vedr. pensionen, såfremt I skulle ende som uvenner, medmindre aftalen gøres juridisk gyldig i en ægtepagt.

Det er beløbet bare ikke stort nok til, at vi ville ofre. Vi har, i samme dokument, også nedskrevet retningslinjer omkring hvordan vi håndterer forældreskabet. Det er vores mavefornemmelse, at alene læsningen af dokumentet (vi har mindet hinanden om, hvorfor det er, vi fik et barn og blev gift) vil stikke til det der med, at vi er voksne mennesker med ansvar for et barn og for at komme godt og retfærdigt videre.

Men tak ellers - det er en god pointe, du har. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.