Frustreret over læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.782 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg var i mandags oppe for at få en henvisning og fik så lavet blodprøver tirsdag, har så lige set at hun har skrevet at jeg skal tage d-vitamin i 3 måneder og så op der og fået taget blodprøve igen, hvis disse prøver er acceptabelt vil hun der (og først der) lave en henvisning! Jeg forstår udmærket hvorfor jeg skal tage d-vitamin og det er der ikke noget med, men nu er det sådan at klinikken har 1 års ventetid. Føler virkelig at hun udsætter henvisningen med vilje, da jeg var der oppe, var det tydeligt at hun ikke var meget for det og synes jeg skulle prøve naturligt i 2 år først, men da jeg er lesbisk kan det ikke rigtig lade sig gøre!

Er virkelig frustreret og ked af det, især fordi der ikke er noget jeg kan gøre ved det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg var i mandags oppe for at få en henvisning og fik så lavet blodprøver tirsdag, har så lige set at hun har skrevet at jeg skal tage d-vitamin i 3 måneder og så op der og fået taget blodprøve igen, hvis disse prøver er acceptabelt vil hun der (og først der) lave en henvisning! Jeg forstår udmærket hvorfor jeg skal tage d-vitamin og det er der ikke noget med, men nu er det sådan at klinikken har 1 års ventetid. Føler virkelig at hun udsætter henvisningen med vilje, da jeg var der oppe, var det tydeligt at hun ikke var meget for det og synes jeg skulle prøve naturligt i 2 år først, men da jeg er lesbisk kan det ikke rigtig lade sig gøre!

Er virkelig frustreret og ked af det, især fordi der ikke er noget jeg kan gøre ved det 

Det lyder mærkeligt  - har du sagt, at du er lesbisk?

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder mærkeligt  - har du sagt, at du er lesbisk?

Ja det har jeg, var den eneste grund (af hvad jeg tror) hun åbnede for blodprøve, hun kunne jo godt se jeg ikke kunne lave et barn naturligt 

Anmeld Citér

15. april 2018

Kay

Du ved godt at man har ret til at skifte læge ikke?

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja det har jeg, var den eneste grund (af hvad jeg tror) hun åbnede for blodprøve, hun kunne jo godt se jeg ikke kunne lave et barn naturligt 

Så ring til hende og spørg om grunden til, at du skal vente?!

Anmeld Citér

15. april 2018

Tine B

Så vidt jeg ved, har din læge pligt til at give dig en henvisning hvis du beder om en. Så må det være op til klinikken om de vil godkende dig eller ej.. Jeg er ikke lesbisk, men har PCOS. Vi blev henvist med det samme. 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Du ved godt at man har ret til at skifte læge ikke?

Jo da 

Men er det ikke ligegyldigt om jeg skifter læge? Hun har jo lavet et notat i min journal som den evt nye læge vil få.? 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Så vidt jeg ved, har din læge pligt til at give dig en henvisning hvis du beder om en. Så må det være op til klinikken om de vil godkende dig eller ej.. Jeg er ikke lesbisk, men har PCOS. Vi blev henvist med det samme. 

Har du et link til en side hvor det står? Tænker at hvis jeg kan ligge det hos hende har hun ikke noget valg 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så ring til hende og spørg om grunden til, at du skal vente?!

Grunden til at jeg skal vente er fordi jeg skal tage d-vitamin i min. 3 måneder for at få mit depot op 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Grunden til at jeg skal vente er fordi jeg skal tage d-vitamin i min. 3 måneder for at få mit depot op 

D-vitamin mistænkes at være fertilitetshæmmende, men det burde ikke være grund nok - uanset dit niveau bliver du jo ikke naturligt gravid af, at det kommer i niveau, og du kan sagtens nå derop inden du overhovedet når til inseminering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.