Ny autostol, men hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.752 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

hc=k

Jeg spørger om en masse ting jeg ved det godt

Men altså jeg har den her vidunderlige dreng på 6½ måned. Han vejer godt og vel 9 kg og er 73 lang ( tiden går stærkt).
Hvornår skal jeg skifte autostol? Han er meget sammenpakket i sin babystol lige nu og får det ekstremt varmt også selv om han ikke har tøj på. Han kan fint sidde selv så det er ikke noget problem om han vælter eller falder sammen.

Hjælp søges til sammenklemt barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

malou

hc=k skriver:

Jeg spørger om en masse ting jeg ved det godt

Men altså jeg har den her vidunderlige dreng på 6½ måned. Han vejer godt og vel 9 kg og er 73 lang ( tiden går stærkt).
Hvornår skal jeg skifte autostol? Han er meget sammenpakket i sin babystol lige nu og får det ekstremt varmt også selv om han ikke har tøj på. Han kan fint sidde selv så det er ikke noget problem om han vælter eller falder sammen.

Hjælp søges til sammenklemt barn

Jeg ville nok skifte allerede nu... vi skiftede da victor vejede 9 kg... og han sad også klemt i sin baby stol

knus malou

Anmeld

14. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

vi skiftede også deromkring...

Anmeld

14. oktober 2009

tumle81

Ville gå i babysam eller lign og prøve at sætte ham i en større stol og så ellers rådføre mig med personalet.

Hvis han er så lang at rager udover kanten, skal han ihvertfald skifte!! Mener også vi skiftede dengang vores pige og dreng vejede omkring de 9-10 kg...

Knus Kathrina 38+1

Anmeld

14. oktober 2009

SaNiNa

jeg snakkede med min sp omkring det med skift af autostol i torsdage og når de begynde at side meget sammen pakke og hovede når kanten på autostolen og de gyldne 9 kg så er det tid til at skifte til ny.

og så må de osse gerne side fremad vend... det var hverfald det min sp sagde til mig.

Anmeld

14. oktober 2009

Mira0911

Julie vejede ikke engang 7 kg da vi skiftede hende over i en anden autostol..

Julie var ude og blive passet en weekend, og der kunne hun fint være i stolen, uden problemer..

Den dag vi så skulle hente hende, fik jeg et møgfald over tlf, hvordan pokker jeg kunne tillade mig at sætte mit barn i sådan en autostol.. For det første, var hendes hoved ikke vokset over kanten, og for det andet, sad hun udmærket i det..

Vi var i babysam og få det vurderet, de kunne ikke se hvad problemet var. Pludselig gik det stærkt, så kunne hun ikke være i stolen mere..

Så vi måtte i babysam og købe en ny, hun måtte først bruge den når hun kunne sidde selv..

Jeg og Julie har sat hjemme i knap en måned, mens kæresten selv måtte tage til tam tam i Nordjylland, fordi vi ikke måtte bruge den nye autostol, og jeg vil ikke udsætte hende for noget, vi hyggede os gevaldigt herhjemme, mens han var afsted...

Julie vejer ikke 9 kg endnu.. men 7800 g...Og vi bruger den nye autostol i samråd med babysam... Hun kan sidde selv, har hun kunne i en måned og holde hovedet selv har hun kunne længe..

Den autostol vi har, er så smart at vi kan sætte sædet i ligge stilling, ligesom med baby autostolen, så hun vender sig til at skal sidde ret op på et tidspunkt..

Den justere vi på med jævne mellemrum...

Jeg er ret sikker på, jeg får smidt noget i nakken af familien...

Surt at familien skal spille kloge overfor os.. Babysam og FDM ved MEGET mere end dem...

Anmeld

14. oktober 2009

Joan ( Smallie )

Jeg syntes det er tidligt at vende din dreng om sætter lige et link ind så i kan se hvad der sker når man køre galt.

http://www.youtube.com/watch?v=CWgnuTH6mqQ&feature=related

Jeg har selv haft en søn som var alt for stor til sin stol da han var 6 måneder men vi købte en der var større så han stadig kunne sidde bag udvendt og den bruger lillesøster nu. Den hedder 0 til 18 kg

Anmeld

15. oktober 2009

Mca<3

Altså jeg forstår heller ikke hvordan folk tør køre med så små børn forudvendt ..  Nu er min søn en kæmpe dreng .. 6 mdr .. 76 lang og 10 kg ..  Han sidder stadig fint i sin bagudvendte baby stol .. 0-13 kg rømer baby-safe og den kommer han til at sidde i et godt stykke tid endnu .. Forstår ikke at alle syntes baby stolen er for lille til deres ellers små børn på 7-8 kg   Håber ved gud at de aldrig skal lave en nød opbremsning eller værre at de kører ind i nogen , det kan jo få katastrofale følger som kunne have været undgået hvis de havde siddet bagudvendt ...   Tror desværre nogle og bemærk jeg skriver nogle ,, syntes det er meget hyggeligere at deres små poder sidder i en rigtig forudvendt autostol ,,,  Tænk jer om ,,,

Anmeld

15. oktober 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Altså jeg forstår heller ikke hvordan folk tør køre med så små børn forudvendt ..  Nu er min søn en kæmpe dreng .. 6 mdr .. 76 lang og 10 kg ..  Han sidder stadig fint i sin bagudvendte baby stol .. 0-13 kg rømer baby-safe og den kommer han til at sidde i et godt stykke tid endnu .. Forstår ikke at alle syntes baby stolen er for lille til deres ellers små børn på 7-8 kg   Håber ved gud at de aldrig skal lave en nød opbremsning eller værre at de kører ind i nogen , det kan jo få katastrofale følger som kunne have været undgået hvis de havde siddet bagudvendt ...   Tror desværre nogle og bemærk jeg skriver nogle ,, syntes det er meget hyggeligere at deres små poder sidder i en rigtig forudvendt autostol ,,,  Tænk jer om ,,,

Vi var i babysam med babyautostolen, og vi satte Julie i den, og de kunne tydeligt se at hun sad helt sammenpakket i det... Nærmest at ryggen var mast sammen.. Det er jo ikke godt..

Nogen skifter også bare til den forudvendte stol, bare for hyggens skyld..

Og det har vi ikke.. Vi snakkede mange gange med babysam...

Nu er det meget sjældent at Jeg og Julie er med ude og køre...

Så kæresten må stadig tit selv tage til familie tam tam...

Anmeld

15. oktober 2009

Joan ( Smallie )

Dutte84 skriver:

Vi var i babysam med babyautostolen, og vi satte Julie i den, og de kunne tydeligt se at hun sad helt sammenpakket i det... Nærmest at ryggen var mast sammen.. Det er jo ikke godt..

Nogen skifter også bare til den forudvendte stol, bare for hyggens skyld..

Og det har vi ikke.. Vi snakkede mange gange med babysam...

Nu er det meget sjældent at Jeg og Julie er med ude og køre...

Så kæresten må stadig tit selv tage til familie tam tam...

Det er også fint du snakker med dem i babysam om det men det er altså ikke altid de har en skid forstand på hvad de snakker om. De skal nemlig også sælge noget til folk

Jeg siger ikke at din lille trold ikke kan være i sin stol mere men hvis de ikke kan være der må man købe en større stoil så de stadig kan sidde bag udvendt eller lade være med at køre med dem til de er stor nok til at sidde forud vendt.

Da Niels var til 5 måneders undersøgelse vejet han 9,2 kg og så måtte jeg jo vende ham om hvis man skulle gå efter kg. Men jeg kunne ALDRIG drømme om at vende ham om når han ikke er ældre, og han blev faktisk forst vendt om da han var 15 måneder og der vejet han 12 kg så jeg købte en anden stol til ham han kunne være i, den går fra 0 til 18 kg.

Jeg skal ikke bestemme hvad andre skal gøre men jeg personligt syntes det er dybt uansvarligt at vende et barn om der kun er 6 måneder selv om det vejer 9 kg.

Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.