Droppe middagsluren tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. april 2018

AlwaysAno

Er der andre hvis børn har droppet middagsluren ret tidligt? Min yngste er 2 år og 4 måneder og vil ikke længere sove til middag. Hverken hjemme eller i dagplejen. Han sover 12-13 timer om natten så det er vel egentlig også nok, og man kan heller ikke mærke på ham at han ikke sover til middag- han er glad dagen igennem og ikke specielt træt om aftenen. 

Så hvis ikke det var fordi han stadig var så lille havde jeg ikke sat spørgsmålstegn ved det, men jeg synes bare det er MEGET tidligt og det samme synes dagplejemor. 

Andre der har droppet den lige så tidligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Min den ældste droppede middagsluren før hun var 2 - kunne stadig godt sove indimellem efter en hård dag, men hun gik bare tidligt i seng og gad ikke sove til middag.

Den holdt lidt længere i vuggestuen end hjemme

Anmeld Citér

13. april 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

To af mine børn har stoppet med at sove til middag i den ældre. Tænker at det er meget normalt.

Anmeld Citér

13. april 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
AlwaysAno skriver:

Er der andre hvis børn har droppet middagsluren ret tidligt? Min yngste er 2 år og 4 måneder og vil ikke længere sove til middag. Hverken hjemme eller i dagplejen. Han sover 12-13 timer om natten så det er vel egentlig også nok, og man kan heller ikke mærke på ham at han ikke sover til middag- han er glad dagen igennem og ikke specielt træt om aftenen. 

Så hvis ikke det var fordi han stadig var så lille havde jeg ikke sat spørgsmålstegn ved det, men jeg synes bare det er MEGET tidligt og det samme synes dagplejemor. 

Andre der har droppet den lige så tidligt?

Vi droppede den også tidligt. Her var hun lige blevet 2. Pludselig tog det over en time i barnevognen før end hun faldt i søvn. 

I dagplejen faldt hun dog stadig i søvn og til gengæld kunne hun ikke sove om aftenen. Så nogle gange blev den først 21 eller 22 før hun sov. Det var ikke altid helt sjovt. Men det var jo rytmen i dagplejen. Så vi holdt ud. 

Men i hvert fald droppede vi den i weekenden, og der kunne hun igen falde i søvn om aftenen uden problemer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.