Sover pludselig kun 20-30 min. i barnevognen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2018

dd2016

Min datter på 9 måneder er pludselig begyndt at sove 20-30 min. I barnevognen i sted for 2-4 timer som hun plejer og hun er stadig tæt når hun vågner (gaber og gnider sig i øjne.) Det har stået på i lidt over 14 dage, men hun sover godt om natten og kommer i seng kl. 20-21 Og sover til 7-8, hun ligger altid hos mig først og falder i søvn også om dagen når hun kommer i barnevognen. Er der nogen der evt. har et råd eller er det måske bare en periode?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Børn i 9 mdr's alderen har i gennemsnit behov for at sove 13-14 timer i døgnet. Så hvis din datter sover fra 20-8 er det de første 12 timer og man kan derfor ikke forvente at hun kan sove mere end 1 time sammenlagt om dagen.

Nu skriver du ikke hvor mange gange hun sover 30 min om dagen, men det kan være derfor

Anmeld Citér

12. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
dd2016 skriver:

Min datter på 9 måneder er pludselig begyndt at sove 20-30 min. I barnevognen i sted for 2-4 timer som hun plejer og hun er stadig tæt når hun vågner (gaber og gnider sig i øjne.) Det har stået på i lidt over 14 dage, men hun sover godt om natten og kommer i seng kl. 20-21 Og sover til 7-8, hun ligger altid hos mig først og falder i søvn også om dagen når hun kommer i barnevognen. Er der nogen der evt. har et råd eller er det måske bare en periode?

Tager du hende op lige når hun vågner eller forsøger du a gå med barnevognen til hun lige falder i søvn igen? 

Anmeld Citér

12. april 2018

dd2016

Rixus skriver:

Børn i 9 mdr's alderen har i gennemsnit behov for at sove 13-14 timer i døgnet. Så hvis din datter sover fra 20-8 er det de første 12 timer og man kan derfor ikke forvente at hun kan sove mere end 1 time sammenlagt om dagen.

Nu skriver du ikke hvor mange gange hun sover 30 min om dagen, men det kan være derfor

Hvis hun sover kl. 20 vågner hun altid lidt i 7 . Så næste 11 timer sover hun. Hun sover 2 gange 30 min. Hvor hun før hen sov 2-4 timer om formiddagen og 30 min efter middagen. Men problem er jo at hun er træt og pylderet  hele dagen og burde sove  

Anmeld Citér

12. april 2018

dd2016

mor:) skriver:

Tager du hende op lige når hun vågner eller forsøger du a gå med barnevognen til hun lige falder i søvn igen? 

Jeg tager hende op. Har prøvet at gå med barnevognen men det hjælper ikke hun bliver bare sur eller giver sig til at snakke. 

Anmeld Citér

12. april 2018

dd2016 skriver:

Hvis hun sover kl. 20 vågner hun altid lidt i 7 . Så næste 11 timer sover hun. Hun sover 2 gange 30 min. Hvor hun før hen sov 2-4 timer om formiddagen og 30 min efter middagen. Men problem er jo at hun er træt og pylderet  hele dagen og burde sove  

Har du fået tjekket hendes øre?

Anmeld Citér

12. april 2018

L-mor

Børns søvn ændrer sig efterhånden som de udvikler sig. Man skal derfor lære sit barn at lægge sig til at sove og sove igennem flere gange fra barnet fødes til ca. skolealderen.

Du skal hjælpe hende med at falde i søvn igen, når hun vågner - vippe med vognen, ind med sutten, tril en lille tur, osv.

Og så skal du overveje, om hun skal til at lære selv at falde i søvn, når hun bliver puttet. Det vil hjælpe hende med at komme fra en søvncyklus til den næste.

Anmeld Citér

12. april 2018

L-mor

dd2016 skriver:

Jeg tager hende op. Har prøvet at gå med barnevognen men det hjælper ikke hun bliver bare sur eller giver sig til at snakke. 

Sig gentagne gange roligt: det er sovetid, du skal sove nu, shhhh, osv. Med dæmpet rolig stemme, men med overbevisning. 

Anmeld Citér

12. april 2018

Hvor mange gange har du prøvet? 

Jeg kan egentlig huske med begge mine at de også havde sådan en periode. Jeg gav mig ikke og kunne blive ved selvom de blev sure - på et tidspunkt faldt de i søvn og efter noget tid var vi tilbage til en god rytme. 

Hvis det ikke er ørene så tænker jeg at du må klø på og lige pludselig vender et igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.