Vores dejlige kat, Bertram på 5 år, blev i løbet af sidste uge, noget klattet. Øjenbetændelse og han nøs og hostede en del.
I lørdags blev han pludselig hurtig tiltagende dårlig og vi tog akut til dyrlæge. Han fik konstateret lungebetændelse og fik en sprøjte med antibiotika. Vi fik medicin med hjem til 10 dage. Han tager medicinen fint. Er begyndt at spise igen og er klart i bedring.
MEN da vi kørte hjem fra dyrlægen observerede vi, at transport buret pludselig blev vådt og der bredte sig i frygtelig stank......det var ikke aftørring, men klart væske.
Her til morgen : da vi vågner og indtager huset, møder der os en frygtelig (mærkelig) lugt i gen. Hele huset stinker og rundt omkring på trægulvende kan jeg se fedtede pletter, nærmest olie- agtig. Der er en stor våd plet i hans kurv/seng og på vores puf, hvor han ynder at sove.... Hvad har han gang i?? Tingene er ikke gennemblødte, men en god fugtig plet, på stoffet?? Og ligeledes forsætter han, uanset hvor han ligger på gulvet, sætter han et fugtigt aftryk - hvad er der galt?
Betram er nu åbenbart så frisk, at han igen har søgt ud i haven (og jeg klager ikke) - jeg er i fuld gang med rengøringen og overvejer om han skal forvises til havestuen!! Hvad er der nu galt med ham. Han er ellers en meget renlig kat, har ALDRIG , haft uheld indendørs. Bruger kassen eller søger for det meste udendørs.
Har I gode råd?
Anmeld
Citér