Har dit barn en spillekonsol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2018

Mamalou

Vi har en her hjemme, men det er ikke min søns. Han spiller på den en gang i mellem. Ikke hver dag eller hver uge. Vi har ind til for nyligt brugt den til at se streamingen. Selvom min søn ikke spiller på den så ofte, så går han op i det og er glad for at spille på den. Men han får ikke en selv, ligesom han heller ikke har tv på værelset. Jeg tror nemt det kan tage overhånd og invitere til mere tv og spil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2018

lineog4

Hmm svært spørgsmål 

min datter som er min ældste fik sin egen Nintendo da hun var 6 år - det var den første spille dingenot vi havde i hjemmet (det er så 9 år siden).

med den mellemste blev tingene jo introduceret hurtigere, hvor storesøster først begyndte at se fjernsyn som 2 årige så han det jo fordi hun gjorde. Mener de fik en wiki da ham var 3-4 år, men han spillede kun sammen med en voksen og det var mege sjældent. Han fik også en Nintendo da ham var 6 år.

Den yngste der er Tingene gået endnu hurtigere - ham fik dog først Nintendo da han blev 7. 

Drengene fik en PlayStation i julegave for 2 år siden, der var den yngste 5. Ipad kom her i hjemmet for 4 år siden, en til deling (nu har de så fået fra skolen, eller rettere kun den yngste, de andre har fået en computer).

så svaret er både ja og nej, ingen har haft en alene udover en Nintendo ds, men vi har det i hjemmet. 

Vi er så samtidig ret strenge (mener ungerne) om skærmbrug. Teenageren på 15 bestemmer selv, men de to yngste 10 og snart 8 har en spille dag om ugen, hvor de må spille fra de kommer hjem til aftensmad (den ene går så til teater og kommer sjældent før, så han spiller ikke den dag). Og derudover får de lov lidt her og der. Fjernsyn er kun fra 17-18 og om morgenen. 

Ham på 10 har sin telefon (fået i fødselsdagsgave) og der er det skredet lidt for han sniger sig til lidt spil 

Anmeld Citér

9. april 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, vores dreng havde ikke noget PS da han var 6-7 år. Det har han i dag og han er 10 år og har haft den i 2 1/2 år. Han har selv været med til, at betale halvdelen af den.

Vores datter på 9 år har det ikke og får det nok heller aldrig, da hun slet ikke har interesse i det.

Anmeld Citér

9. april 2018

Camillos

Minimimi skriver:

Vi har en diskussion herhjemme om hvorvidt det er normalt for børn i 6-7 års alderen at have deres egen spillekonsol som f.eks. PlayStation eller xbox. Her tænker vi ikke på tablet og iPad. Er spændt på at høre hvor mange der har deres egen og måske høre hvornår I mener det er passende at få en?

Min datter er 5 bliver 6 i år.  Har skrevet nej. Hun bruger Max 1 time på tablet om ugen.  I huset har vi en ældgammel Nintendo fra 90erne'. Hun kan slet ikke koordinere med joystick og skærmen og hun mister hurtigt interessen. Så det er afprøvet og det er ikke noget hun brænder for. 

Anmeld Citér

9. april 2018

B&J

Vi har haft men det var vores vi solgte den da vi ikke gad den han har tit snakket om en vi lånte min søsters og den gad han ikke så

vi har ikke en 

Anmeld Citér

9. april 2018

Aprilbarn

Minimimi skriver:

Vi har en diskussion herhjemme om hvorvidt det er normalt for børn i 6-7 års alderen at have deres egen spillekonsol som f.eks. PlayStation eller xbox. Her tænker vi ikke på tablet og iPad. Er spændt på at høre hvor mange der har deres egen og måske høre hvornår I mener det er passende at få en?

mit barn på lige snart 7år, fik i julegave en nintendo switch. dermed ikke sagt at den er til friafbenyttelse, for det er den ikke.

Anmeld Citér

9. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej. Vi har slet ikke nogen spillekonsoller i huset. Min søn på 6,6 har ingen interesse i det. Jeg tror ikke han ville ane hvordan man skulle bruge den 

Anmeld Citér

9. april 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vores sønner på 5 og 10 har hver deres PlayStation 4. De har valgt, at de begge står på storebrors værelse og de hygger sig meget med at spille sammen. I vinters (og den første måned af dette "forår" har de spillet rigtig meget - denne weekend har de ikke været tændt, så vil de meget hellere hoppe på trampolin, spille fodbold mv. Udenfor. Vi er slet ikke "strenge" med regler omkring spilletid. Det er ikke nødvendigt - de styrer det så fint. 

De har i øvrigt også hver deres IPad som primært bruges på køreture 

Anmeld Citér

9. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har stemt nej. Hverken Thea på 91/2 år eller Alberte på snart 6 år, har Xbox eller PlayStation. Ka ik simpelhen ik se hva de dog sku bruge det til.

De har lige før jul, selv købt hver deres mini i-pads, lidt imod min vilje. Men de er meget stolte over endelig at ha sparet op til dem. De bruger dem mest til at se film på, og det er med begrænsning.

Vi har så også kun et tv i hele huset.

Jeg ved at rigtig mange af især drengene i theas klasse og i vores familie har, deres egene spilledimser og tv på værelset. Og må indrømme at jeg slet ik forstår hva det ska gøre godt for! Vh Stine 

Anmeld Citér

9. april 2018

nilletøz

Manglede en svar mulighed der hed ja/ nej

mine 2 drenge har en PS3 men den står i stuen og er faktisk deres fars men det er sjælden han spiller på den.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.