Samsovning teenagere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.732 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2018

Anonym trådstarter

Har en datter der lige er fyldt 14, hun har en ven af modsat køn på 16 og et halvt. De er bare venner, og han skal af praktiske årsager sove her næste uge. Hun synes, det er lettest, de bare sover i samme seng. Og ved ikke hvorfor, men noget i mig, som ellers normalt er meget tolerant, er ikke helt vild med tanken. 

Er det bare mig, der skal give slip?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har en datter der lige er fyldt 14, hun har en ven af modsat køn på 16 og et halvt. De er bare venner, og han skal af praktiske årsager sove her næste uge. Hun synes, det er lettest, de bare sover i samme seng. Og ved ikke hvorfor, men noget i mig, som ellers normalt er meget tolerant, er ikke helt vild med tanken. 

Det blev ikke i mit hus, at der skal eksperimenteres (men har så også en 11-årig pige, der er ekstremt veludviklet og ditto interesseret i drenge).

Anmeld Citér

8. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvis de reelt bare er venner, (og nok selvom de ikke var kun det), så ville jeg lade dem sove i samme seng. Hvis de endelig ville dyrke sex (også selvom din datter ikke er fyldt 15 år), så fandt de nok en løsning, som ikke nødvendigvis betyder at de skal sove i samme seng

Anmeld Citér

8. april 2018

Motherme

Anonym skriver:

For mig kom det helt an på hvor godt jeg kendte den her ven, hvor længe de har været venner uden andet og hvordan min 14 årige var sådan generelt når det kom til drenge, sex og lignende. 

Jeg har altid haft mange kammerater, som altid KUN har været kammerater, om nogen af dem før i tiden måske ønskede sig mere kan jeg ikke vide, men det har aldrig været et problem at sove sammen fordi vi vitterligt bare var venner. 

Jeg ville snakke med hende om mine bekymringer og foreslå en madras på gulvet eller lignende.. og høre hvad hun havde at sige til det ud fra de problemer du synes der er i at de deler seng.. 

Men jeg er også af den overbevisning at hvis man i den alder vil have sex så har man det, uanset om de voksne synes det er en god ide.. og så er det ligemeget om de får lov at sove i samme seng, samme værelse eller lignende.. så bliver det bare gjort et andet og måske mindre hensigtsmæssig sted end derhjemme.. så sex og præventions snakken er måske også fin her et sted.. 

I sidste ende er Det er dig der er forælder og du skal kunne være tilfreds med de ting du “ved” foregår under dit tag.. så snak snak snak med hende og hvis du beslutter at de ikke skal sove i samme seng, så kan du hurtigt forklare hende at det handler om hvad du som forælder har det godt med at give lov til, det er trods alt det du er der for, at hjælpe, vejlede og passe på også selv om du ind i mellem vil træffe beslutninger som hun synes er død irriterende, uretfærdige og/eller pinlige. ❤️���� Pøj pøj

Anmeld Citér

8. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Motherme skriver:

For mig kom det helt an på hvor godt jeg kendte den her ven, hvor længe de har været venner uden andet og hvordan min 14 årige var sådan generelt når det kom til drenge, sex og lignende. 

Jeg har altid haft mange kammerater, som altid KUN har været kammerater, om nogen af dem før i tiden måske ønskede sig mere kan jeg ikke vide, men det har aldrig været et problem at sove sammen fordi vi vitterligt bare var venner. 

Jeg ville snakke med hende om mine bekymringer og foreslå en madras på gulvet eller lignende.. og høre hvad hun havde at sige til det ud fra de problemer du synes der er i at de deler seng.. 

Men jeg er også af den overbevisning at hvis man i den alder vil have sex så har man det, uanset om de voksne synes det er en god ide.. og så er det ligemeget om de får lov at sove i samme seng, samme værelse eller lignende.. så bliver det bare gjort et andet og måske mindre hensigtsmæssig sted end derhjemme.. så sex og præventions snakken er måske også fin her et sted.. 

I sidste ende er Det er dig der er forælder og du skal kunne være tilfreds med de ting du “ved” foregår under dit tag.. så snak snak snak med hende og hvis du beslutter at de ikke skal sove i samme seng, så kan du hurtigt forklare hende at det handler om hvad du som forælder har det godt med at give lov til, det er trods alt det du er der for, at hjælpe, vejlede og passe på også selv om du ind i mellem vil træffe beslutninger som hun synes er død irriterende, uretfærdige og/eller pinlige. ❤️���� Pøj pøj

Enig her! Vh Stine 

Anmeld Citér

8. april 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg tror nu nok, jeg ville foretrække at han sov på en madras - og helst i et andet rum. Jeg ville i hvert fald tage en lille snak med min datter og evt også lade et ord eller to falde til den unge mand. Som en anden skriver, så vil de jo nok finde en vej, hvis de gerne vil dyrke sex, men jeg synes ikke, man behøver at gøre det “nemt” for en 14-årig...

Anmeld Citér

8. april 2018

esioul

Anonym skriver:

Jeg kan ikke se hvad der er galt i det. Jeg synes du skal give slip. Synes ikke du skal begynde at tage en snak omkring sex med din datter, hvis det overhovedet ikke er der de to venner er. Så presser du din egen bekymring ned over hende, uden der måske er en grund til det. 

Anmeld Citér

8. april 2018

Anonym

Jeg havde ladet dem dele seng uden bekymringer. Desto mere du prøver at adskille, desto snedigere vil de bare blive. Og desto flere forbud, desto mere vil din satte blot går bag ryggen på dig.

Stol på hende når hun siger at de kun er venner. Og så er hun generelt nået en alder hvor sex snakken nok er meget god at have.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.