Anonym skriver:
Har en datter der lige er fyldt 14, hun har en ven af modsat køn på 16 og et halvt. De er bare venner, og han skal af praktiske årsager sove her næste uge. Hun synes, det er lettest, de bare sover i samme seng. Og ved ikke hvorfor, men noget i mig, som ellers normalt er meget tolerant, er ikke helt vild med tanken.
Er det bare mig, der skal give slip?
For mig kom det helt an på hvor godt jeg kendte den her ven, hvor længe de har været venner uden andet og hvordan min 14 årige var sådan generelt når det kom til drenge, sex og lignende.
Jeg har altid haft mange kammerater, som altid KUN har været kammerater, om nogen af dem før i tiden måske ønskede sig mere kan jeg ikke vide, men det har aldrig været et problem at sove sammen fordi vi vitterligt bare var venner.
Jeg ville snakke med hende om mine bekymringer og foreslå en madras på gulvet eller lignende.. og høre hvad hun havde at sige til det ud fra de problemer du synes der er i at de deler seng..
Men jeg er også af den overbevisning at hvis man i den alder vil have sex så har man det, uanset om de voksne synes det er en god ide.. og så er det ligemeget om de får lov at sove i samme seng, samme værelse eller lignende.. så bliver det bare gjort et andet og måske mindre hensigtsmæssig sted end derhjemme.. så sex og præventions snakken er måske også fin her et sted.. 
I sidste ende er Det er dig der er forælder og du skal kunne være tilfreds med de ting du “ved” foregår under dit tag.. så snak snak snak med hende og hvis du beslutter at de ikke skal sove i samme seng, så kan du hurtigt forklare hende at det handler om hvad du som forælder har det godt med at give lov til, det er trods alt det du er der for, at hjælpe, vejlede og passe på også selv om du ind i mellem vil træffe beslutninger som hun synes er død irriterende, uretfærdige og/eller pinlige. ❤️ Pøj pøj
Anmeld
Citér