Når baby hele tiden falder og slår sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2018

HvidSne

Ja, jeg vil lige starte med at sige, at jeg godt ved, det er normalt 

Men hvordan bevarer man roen? Det er så nervepirrende at være mor de her dage! Min pige er lige blevet 9 måneder og har blå mærker og falder dagligt, fordi hun er så aktiv. Jeg holder øje, og hjemmet er babysikret - men pigen forsøger jo at klatre op ad den bare væg!! Og når hun så giver slip og forsøger at stå selv, men får overbalance... 

Denne her førstegangsmor har bare lige brug for et par beroligende ord med på vejen, tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Ja det er jo meget normalt men tænker at du har gjort det du kan for at beskytte hende
Måske det bare kræver tilvænning fra din side?

Jeg plejer at sige at det er forældrenes opgave at sørge for at børn ikke kommer til skade. Det er ikke forældrenes opgave at sørge for at de ikke slår sig, for de lærer af at slå sig

Anmeld Citér

6. april 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Der er ikke altid så meget at gøre. Man kan jo ikke stå bag dem hvert eneste sekund af deres vågne timer. Jeg syntes bestemt også at det var hårdt da min søn lærte af bevæge sig omkring, og bare konstant havde mindst et blåt mærke et eller andet sted. Han var sågar ret motorisk fremmelig (kravlede og rejste sig selv ved 6 måneder, gik med gåvogn som 8 måneder, og gik uden støtte ved 10 måneder), men det var virkelig kun en kortere periode at det var så slemt. Han er stadig en lille kravlenisse her som lige knap to-årig, men det er meget begrænset hvor meget han falder. Han har altid fået lov til at udfolde sig, og vi har altid tumlet rigtig meget fordi at han har så meget krudt i røven, og det tror jeg virkelig hjælper på det. Jeg ville bare støtte hende mest muligt i hendes fortsatte motoriske udvikling, og så skal det nok gå bedre på et tidspunkt.

Anmeld Citér

6. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

selvom sønnen er 6 år, (7 til september) så gipper det stadig i mig når han kravler højt op eller hopper ned fra trappen eller lignende...

tror aldrig det helt forsvinder...

jeg er blevet bedre til at læse ham og ved hvornår han rent faktisk har brug for at jeg er bekymret (f.eks. hvis han virker ukoncentreret når han skal til at hoppe) og hvornår jeg bare er nødt til at puste ud og lukke øjnene og sige til mig selv at hvis han slår sig så siger han til og så er jeg der klar til at trøste hvis der er behov for det..

jeg vil sige at svømning hjalp ham rigtig meget med at finde hans balance og med at mærke sin egen krop uden risiko for at komme til skade... måske undersøge om der er et babyhold i en svømmehal nær jer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.