Hjælp, hvordan putter jeg hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
4 svar
1 synes godt om
5. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 7,5 måneder, som simpelthen er umulig at få til at sove. Det virker som om hun har svært ved at give slip på dagen. Hun skal svøbes ind, have flaske i munden og nusses på samme tid. Hvis det ikke er tid til flaske når hun skal sove, skal hun svøbes ind og gåes rundt med i 20-40 minutter. I barnevognen falder hun dog hurtigt i søvn, hvis man går en tur med hende (man kan altså ikke ligge hende ned i den og tro hun falder i søvn hvis barnevognen står stille). 

Hun skal starte i vuggestue om 3 måneder, så jeg er lidt i panik fordi jeg tvivler på pædagogerne gider alt dette for at få hende til at sove.

Ganske enkelt har jeg brug for at man kan ligge hende i sengen/barnevognen vågen, nusse hende og sige godnat hvorefter hun falder i søvn - men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme derhen. 

Andre der har har børn der har haft det sådan og hvordan fik i et rart putteritual op at stå? Er der ingen anden udvej end at køre hårdt på og gå frem og tilbage mellem stuen og børneværelset fordi hun begynder at græde hver gang man går? 

HJÆÆÆÆLP.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ingen gode råd omkring putning, men du skal ikke være så bekymret for vuggestuen. Det er bare noget andet og de har deres måde at gøre det på.

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Ingen gode råd omkring putning, men du skal ikke være så bekymret for vuggestuen. Det er bare noget andet og de har deres måde at gøre det på.

Hmmm, jeg er bare bange for det slet ikke vil fungere. Jeg besøgte hendes kommende vuggestue i fredags, hvor pædagogen bare sagde "når de så skal sove bliver de lagt i barnevognen" hvor jeg bare tænkte "åh nej" 

Anmeld Citér

5. april 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hmmm, jeg er bare bange for det slet ikke vil fungere. Jeg besøgte hendes kommende vuggestue i fredags, hvor pædagogen bare sagde "når de så skal sove bliver de lagt i barnevognen" hvor jeg bare tænkte "åh nej" 

Men det skal nok fungere på den måde. Det er bare en anden situation, når det ikke er far eller i særdeleshed mor. Mit barn var ved gud heller ikke nem at putte i den alder, men hos dagplejen var der ingen problemer.

Anmeld Citér

5. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Bare rolig, de lader hende jo ikke skrige, men ja hun er blevet lagt i barnevogn, og så kan der være en af de pædagoger der er ude på legepladsen, der kan køre hende frem og tilbage, så de andre børn kan blive lagt. 

Men bare rolig, jeg har hørt om børn der ikke har kunne falde i søvn alene derhjemme, men at det godt kunne lykkedes i vs/dp. Så tag du det bare roligt. Læg hende i sengen og barnevognen, og ved sengen, læge en hånd på hendes bryst/maven eller hold hendes hånd. Syng hende en seng... Der er tre måneder, der kan ske meget, der er hun næsten 11måneder og det er stor forskel for 7Måneder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.