Hvor længe er man indlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.581 visninger
17 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2018

csigvard

Nu er jeg lige en smule nysgerrig, for jeg er ikke så langt henne, at vi har snakket med en jordmoder endnu..

Men er der nogle af jer, der ved, hvor længe man er indlagt efter fødsel på OUH, hvis alt ser fint ud og fødslen gik godt?

Bliver man smidt hjem inden for 24 timer, eller er man indlagt i flere dage?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

Anonym

csigvard skriver:

Nu er jeg lige en smule nysgerrig, for jeg er ikke så langt henne, at vi har snakket med en jordmoder endnu..

Men er der nogle af jer, der ved, hvor længe man er indlagt efter fødsel på OUH, hvis alt ser fint ud og fødslen gik godt?

Normalt senest dagen efter... gerne samme dag hvis man føder nat/morgen ��

Anmeld Citér

5. april 2018

Puust

Fik at vide i Kolding man bliver sendt hjem efter 4 timers hvis alt er ok.

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Du kan læse inde på dette link at du på OUH har mulighed for at blive indlagt i op til 24 timer efter fødslen. 

http://ipaper.ipapercms.dk/RegionSyddanmark/OUH/Odense_Universitetshospital/D___Gynaekologisk_Obstetrisk_Afdeling/109335/

Anmeld Citér

5. april 2018

csigvard

Ja okay, jeg mente også, at jeg et sted havde set/hørt, at det var samme dag..
Synes bare, at det er mærkeligt, at det er så hurtigt, når man er 1. gangs fødende, for der er jo mange ting, som man slet ikke har styr på endnu, fx amning..

Min søster fødte sin første på Svendborg hospital, hvor fødslen også gik helt fint, og efter 3-4 dage sagde hun, at nu ville hun gerne hjem, for ellers skulle hun have været indlagt i en lille uge (ville de helst have).. Så synes bare, at det er underligt, at der er så stor forskel på Odense og Svendborg

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

OUH og Svendborg er det samme. Hvis der er noget der giver grund til indlæggelse, det kan være lidt rigelig blødning efter fødslen, problemer med at urinere, utryghed eller andet - så får man oftest lov til at blive så længe man har behov. Især første gang. 

Men lur mig om du ikke bare vil hjem, det ville jeg i hvert fald. ��

Anmeld Citér

5. april 2018

Benjamins'mor

csigvard skriver:

Godt nok ikke OUH, men på Viborg var vi første gang indlagt 4-5 dage. Fødte mandag og blev udskrevet fredag, men dette var grundet min alder.

Anden gang fødte jeg også på Viborg, blev indlagt 19.45:  fødte 20.22 og 00.00 kørte vi derfra.

Anmeld Citér

5. april 2018

csigvard

Anonym skriver:

OUH og Svendborg er det samme. Hvis der er noget der giver grund til indlæggelse, det kan være lidt rigelig blødning efter fødslen, problemer med at urinere, utryghed eller andet - så får man oftest lov til at blive så længe man har behov. Især første gang. 

Men lur mig om du ikke bare vil hjem, det ville jeg i hvert fald. ��

Ja det er jo det, og det er også derfor, at det undrer mig, at min søster helst skulle være der i en uge, for jeg ved jo, at de i Odense helst ikke vil have folk liggende..

Der var ingen grund til, at hun skulle blive der, og hun ville helst have været hjemme dagen efter, men det fik hun ikke lov til .. De sagde, at der skulle være helt styr på amningen først, hvilket der ikke kom, da han ikke kunne finde ud af at tage fat..

Men jo altså jeg regner da også med, at jeg helst bare gerne vil hjem .. Er bare så bange for, at der går kludder i amningen, da jeg også har små brystvorter (sorry for detaljen hehe)

Anmeld Citér

5. april 2018

Baby17

Jeg fødte i Svendborg i oktober og var indlagt i 2 døgn fordi at jeg fik lagt kateter efter fødslen, men fik af vide inden fødslen at hvis der var plads på barselssengen kunne man få lov og blive til opstart af amning. 

Har et par veninder som har født deres første i Odense og den ene måtte komme på patient hotellet i 24 timer og den anden blev sendt hjem efter 8 timer , trods hun gerne ville have haft hjælp til at få amning i gang. 

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Jeg fødte i Holbæk i juni 2016. 

Jeg blev indlagt kl 02.50, fødte kl. 06.54 og vi blev udskrevet kl 11 efter en uproblematisk fødsel og en amning der startede godt ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.