Hvad tid skal jeres teenager være hjemme hverdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.549 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. april 2018

Bentemor

Tja overskrift siger det meste. 

Har en 14årig, snart 15, hun er vist ikke enig i hun bør være hjemme kl 21 på skoledage. Dog kl 21.30 de dage hun tager i klub da den lukker kl 21.

Er det ikke rimeligt nok?? Hvad mener i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

Camillos

Bentemor skriver:

Tja overskrift siger det meste. 

Har en 14årig, snart 15, hun er vist ikke enig i hun bør være hjemme kl 21 på skoledage. Dog kl 21.30 de dage hun tager i klub da den lukker kl 21.

Er det ikke rimeligt nok?? Hvad mener i? 

Jeg tænker det er mere end rimeligt... Jeg har et job hvor jeg skal møde kl 7... Nogle dage går jeg i seng kl 20 30, normal sengetid senest 21:30 da jeg skal op 5:30. Jeg er voksen og kan simpelthen ikke hænge sammen hvis jeg ikke får min søvn, tænker det samme med teenagere.. Før de kommer hjem og får ro på er klokken måske 11 og hvis de skal op kl 7 og være mentalt klar til skole synes jeg det lyder fornuftigt .. Træthed blokerer for læring...  selvom hun synes du er streng vil hun nok takke dig på den lange bane 

Anmeld Citér

5. april 2018

Miti's mama

Da jeg var 14 havde jeg sengetid kl 21... jeg synes egentlig det er lidt sent at være hjemme på en skoledag. Så hun er da heldig at jeg ikke er hendes mor 

Anmeld Citér

5. april 2018

CBbaby

Jeg havde helt frie rammer, da jeg var 14. Jeg skulle bare kunne passe min skole og stå op. Gjorde jeg det, var det fint. Min mor sagde, at det var bedst hvis det var senest 22, da jeg så ville få søvn nok - men at det var op til mig at vurdere, hvad jeg kunne klare 

Jeg var selv hjemme senest kl 22 og ofte en del før.  Men jeg har også altid haft meget frie rammer og stor tillid til mine valg. Så det var “nemt” for mig med de store rammer og aldrig noget, som tog overhånd eller blev problematisk. 

Anmeld Citér

5. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Ved ikke om det er for tidligt, det kommer jo også meget an på din datter og hendes trærhedsmønster. Da mine børn var omkring de 15 år, skulle de være hjemme ved 22 tiden, det gik fint og der var ingen problemer med at komme op om morgenen. Synes også lidt at det handler om hvor tit hun er ude om aftenen, hvis det ikke er hver aften hun stryger afsted, kunne i måske prøve at lave et forsøg med at hun skal være hjemme kl.22 også se hvordan det går.

Anmeld Citér

5. april 2018

migxher

Overordnet set synes jeg at det lyder fair (:
Hvad er hendes argumenter for at skulle være længere oppe, hvad vil hun evt selv synes var et fair tidspunkt? Det var måske værd at snakke med hende om, så føler hun sig også hørt og at hendes mening også betyder noget for dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.