Hvad sker der hvis...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.934 visninger
8 svar
16 synes godt om
3. april 2018

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 

Jeg vil lige høre jer til råds da jeg ikke ved hvem jeg ellers skulle spørge. 

Men mig og min kæreste bor i en lille 1 værelses og han har desværre pt intet arbejde og vi har snakket om det at få børn og vi begge føler vi er klar og vi gerne vil have det sker nu MEN sagen er det at vi bor i en lille 1 værelses og vi frygter begge to at kommunen vælger at fjerne barnet hvis jeg går hen og blir gravid grundet lille bolig og han intet job har pt. 

Har nogen af jer erfaringer med det og hvad er jeres mening? Synes i vi skal vente eller skal vi følge vores drøm om at gøre det nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Kommuner fjerner da ikke børn pga små boligforhold eller manglende jobs.

Men for jeres egen skyld ville jeg vente til I sidder i noget med lidt bedre plads og meget gerne med manden i job. Livet med en nyfødt kan være benhårdt og irriterende ting som manglende plads kan være dråben som får jer til at gå fra hinanden.

Anmeld Citér

3. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

Men mig og min kæreste bor i en lille 1 værelses og han har desværre pt intet arbejde og vi har snakket om det at få børn og vi begge føler vi er klar og vi gerne vil have det sker nu MEN sagen er det at vi bor i en lille 1 værelses og vi frygter begge to at kommunen vælger at fjerne barnet hvis jeg går hen og blir gravid grundet lille bolig og han intet job har pt. 

Har nogen af jer erfaringer med det og hvad er jeres mening? Synes i vi skal vente eller skal vi følge vores drøm om at gøre det nu?

Jeg kan slet ikke forestille mig at kommune vil tvangsfjerne et barn fordi i bor småt og den ene forældre er arbejdsløs.

Men personligt ville jeg vente til I begge var i job

Anmeld Citér

3. april 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg kan slet ikke forestille mig at kommune vil tvangsfjerne et barn fordi i bor småt og den ene forældre er arbejdsløs.

Men personligt ville jeg vente til I begge var i job

Okay, har bare hørt at kommunen ville fjerne et barn hvis man boede småt da de mener det ikke er sundt for barnet, men tak for jeres svar, tror også vi venter til manden ihvertfald er i job men hvis det sker så sker det og så har vi heldigvis 9 måneder til at finde noget større ����

Anmeld Citér

3. april 2018

tivolistang

Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

De fjerner ikke børnene grundet manglende plads. Jeg kender familier på 5, der bor i en 2 værelses.

Men hvis hjemmet, derimod, er meget beskidt og barnet selv fremstår usoigneret, så er det en anden sag. Men det kan ligeså godt foregå i en 3-værelses lejlighed jo

Anmeld Citér

3. april 2018

Dorthe1986

Kommunen fjerner ikke et barn alene på det grundlag at man står uden job og bor i en lille bolig. Så er der nok andre ting inde over. MEN jeg ville råde jer til at vente til i har minimum en toværelses. Man tror det ikke, men det kræver alligevel lidt god plads at få et barn, selvom det fysisk ikke fylder alverden.

Jeg bor fx i en 4-værelses med min mand, min søn og vores fælles datter. Hver anden weekend er der to børn mere. Jeg kan love dig for jeg nogle gange er ved at blive vanvittig over manglen på plads. Fx når den mindste skal sove til middag osv., tøj der skal ligges sammen - det er ufatteligt så meget tøj man pludselig har når der er sådan en lille ny, og dertil kommer sengetøj, stofbleer osv, osv.

Men med et barn, ville jeg godt kunne have klaret mig i en to-værelses, men ikke mindre.

Anmeld Citér

3. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kommunen fjerner ik et barn pga pladsmangel.

Men personligt ville jeg aldrig vælge at få barn, hvis ik der var styr på økonomien.

Og afhængig af hvor stor den et værelses er, ville jeg klart også vente, til jeg havde mere plads. En baby fylder måske ik så meget, de første 6 mdrer, men pludselig er det bare ting overalt! Vh Stine 

Anmeld Citér

3. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

De fjerner ikke børn pga manglende arbejde og lille bolig...

der skal virkelig meget til før børn bliver fjernet i dag...

Så længe I viser at I kan tage vare på et lille barns behov så er der ikke brug for andet...

Sørg for at overvej hvordan I gør med at skifte den lille og hvor den skal sove..find ud af hvordan I vil aktivere den når den bliver gammel nok til at have behov for fysisk udfoldelse til at rulle og kravle...

Men ellers så er min holdning at der aldrig er et rigtigt tidspunkt at få børn på og hvis man venter risikerer man at gå glip af muligheden for det...

så hvis I har netværket til at kunne være andre steder end i lejligheden så brug det :)

husk der er mulighed for mødregruppe hvor du også vil kunne skabe et netværk hvis du føler der er grobrund for det :)

snak evt allerede nu med en sundhedsplejerske der er tilknyttet Jeres område og vær ærlig og bed om værktøjerne til at få det til at fungere i en lille lejlighed :)

Vi boede selv i en meget lille 2-værelses da vores ældste blev født, var begge på KH, og min kæreste i udredning for psykisk sygdom... vores søn blev ikke fjernet og det at vi blev undersøgt havde intet med boligen eller vores mangel på arbejde at gøre...

Min mor og far boede i en 2-værelses med 3 børn så det er ikke umuligt men det skal planlægges ;)

Anmeld Citér

5. april 2018

Kurt_H

Børn har det med at blive større med tiden, så plads er et rimeligt godt argument til at vente.

Kommunen ser altså på størrelsen af boligen, fordi det er et spørgsmål om trivsel for barnet som udgangspunkt og dernæst fra forældrenes synsfelt. En person uden arbejde er en tikkende eksplosion der kan skille selv den bedst sammentømret familie ad !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.