Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:
Hej alle sammen.
Jeg vil lige høre jer til råds da jeg ikke ved hvem jeg ellers skulle spørge.
Men mig og min kæreste bor i en lille 1 værelses og han har desværre pt intet arbejde og vi har snakket om det at få børn og vi begge føler vi er klar og vi gerne vil have det sker nu MEN sagen er det at vi bor i en lille 1 værelses og vi frygter begge to at kommunen vælger at fjerne barnet hvis jeg går hen og blir gravid grundet lille bolig og han intet job har pt.
Har nogen af jer erfaringer med det og hvad er jeres mening? Synes i vi skal vente eller skal vi følge vores drøm om at gøre det nu?
De fjerner ikke børn pga manglende arbejde og lille bolig...
der skal virkelig meget til før børn bliver fjernet i dag...
Så længe I viser at I kan tage vare på et lille barns behov så er der ikke brug for andet...
Sørg for at overvej hvordan I gør med at skifte den lille og hvor den skal sove..find ud af hvordan I vil aktivere den når den bliver gammel nok til at have behov for fysisk udfoldelse til at rulle og kravle...
Men ellers så er min holdning at der aldrig er et rigtigt tidspunkt at få børn på og hvis man venter risikerer man at gå glip af muligheden for det...
så hvis I har netværket til at kunne være andre steder end i lejligheden så brug det :)
husk der er mulighed for mødregruppe hvor du også vil kunne skabe et netværk hvis du føler der er grobrund for det :)
snak evt allerede nu med en sundhedsplejerske der er tilknyttet Jeres område og vær ærlig og bed om værktøjerne til at få det til at fungere i en lille lejlighed :)
Vi boede selv i en meget lille 2-værelses da vores ældste blev født, var begge på KH, og min kæreste i udredning for psykisk sygdom... vores søn blev ikke fjernet og det at vi blev undersøgt havde intet med boligen eller vores mangel på arbejde at gøre...
Min mor og far boede i en 2-værelses med 3 børn så det er ikke umuligt men det skal planlægges ;)
Anmeld
Citér