Ammeopstartning, inadvente brystvorter - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. april 2018

Lisette W

Jeg er netop blevet mor til mit andet barn og havde lidt håbet at amningen ville blive nemmer denne gang da storebror med hjælp fra ammebrikker fik sutter vorter lidt frem og til sidst kunne ammes uden suttebrikker. Men lillebror kan ikke få fat og vi prøver derfor ned ammebrikker til ham også og det gør så ondt! Lige nu arbejder han heftigt på at sætte mælkeproduktion i gang så der suttes i døgndrift og tårene triller ned af mine kinder i smerte! Jeg vil så gerne smile til ham og holde øjenkontakten men det er så svært når det gør så ondt.

Alle råd til smertelindring tages i mod med kyshånd! Dog ønsker jeg ikke at give flaske ved mindre han ikke får mad nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2018

migxher

Du skal have fat i en ammevejleder (:
Forældre og fødsel og har gratis telefonisk rådgivning.
Hvis du har penge til det så er et besøg af en privat ammevejleder altså godt givet ud! 
Du kan også prøve ammenet på facebook, de har vist åben for gratis rådgivning om mandagen.
Undersøg evt om der er noget ammekursus/vejledning på dit lokale sygehus, det ved jeg at de har nogen steder.
Du kan selvfølgelig også prøve at kontate din sundhedsplejeske, bare have i baghovedet at de altså ikke altid ved ret meget om amning og tit bare råder til suplering eller flaske.

Denne her video hjalp desuden mig rigtig meget i starten:
https://www.youtube.com/watch?v=7FJuBn2bgNk

Anmeld Citér

1. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lisette W skriver:

Jeg er netop blevet mor til mit andet barn og havde lidt håbet at amningen ville blive nemmer denne gang da storebror med hjælp fra ammebrikker fik sutter vorter lidt frem og til sidst kunne ammes uden suttebrikker. Men lillebror kan ikke få fat og vi prøver derfor ned ammebrikker til ham også og det gør så ondt! Lige nu arbejder han heftigt på at sætte mælkeproduktion i gang så der suttes i døgndrift og tårene triller ned af mine kinder i smerte! Jeg vil så gerne smile til ham og holde øjenkontakten men det er så svært når det gør så ondt.

Alle råd til smertelindring tages i mod med kyshånd! Dog ønsker jeg ikke at give flaske ved mindre han ikke får mad nok. 

Hvis det gør ondt er hans sutteteknik ikke god. Jeg var forbi ammeambulatoriet hvor hun kunne se hvordan han blev sat til oh hvordan han suttede. Og så viste hun hvordan det skulle være i stedet. Så gjorde det overhovedet ikke ondt. 

Så jeg vil anbefale dig at gøre det samme

Anmeld Citér

1. april 2018

Lisette W

mor:) skriver:

Hvis det gør ondt er hans sutteteknik ikke god. Jeg var forbi ammeambulatoriet hvor hun kunne se hvordan han blev sat til oh hvordan han suttede. Og så viste hun hvordan det skulle være i stedet. Så gjorde det overhovedet ikke ondt. 

Så jeg vil anbefale dig at gøre det samme

Ok. Det vil jeg prøve. Tak

Anmeld Citér

1. april 2018

Lisette W

migxher skriver:

Du skal have fat i en ammevejleder (:
Forældre og fødsel og har gratis telefonisk rådgivning.
Hvis du har penge til det så er et besøg af en privat ammevejleder altså godt givet ud! 
Du kan også prøve ammenet på facebook, de har vist åben for gratis rådgivning om mandagen.
Undersøg evt om der er noget ammekursus/vejledning på dit lokale sygehus, det ved jeg at de har nogen steder.
Du kan selvfølgelig også prøve at kontate din sundhedsplejeske, bare have i baghovedet at de altså ikke altid ved ret meget om amning og tit bare råder til suplering eller flaske.

Denne her video hjalp desuden mig rigtig meget i starten:
https://www.youtube.com/watch?v=7FJuBn2bgNk

Jeg har nu forsøgt at gøre som de viser i videoen men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere, så jeg må nok fysisk have en til at vise mig det Men mange tak

Anmeld Citér

1. april 2018

migxher

Lisette W skriver:

Jeg har nu forsøgt at gøre som de viser i videoen men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere, så jeg må nok fysisk have en til at vise mig det Men mange tak

Så kan det evt være du skal få tjekket tungebåndet hos en øre næse hals læge

Anmeld Citér

1. april 2018

Julletullemor

Er det korrekt forstået, at du bruger ammebrikker nu? Hvis ja, så skal du tjekke om de har den korrekte størrelse (det lyder det nemlig ikke til). 

Ammenet.dk har en guide til hvordan man tjekker sin størrelse på deres wiki. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.