Hvornår kan man se

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2018

Baby2017

Om ens baby bliver højre eller venstre håndet?

Vores pige bruger primært venstre når hun spiser med gaffel og ske. I starten skiftede hun meget men nu er det sjældent den ryger over i højre hånd. 

Hun er 13 måneder

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2018

FruStolpe

Vore yngste bliver 4 til maj, og hun har ikke valgt 100% endnu. 

Hun skriver og spiser primært med venstre men kaster fx med højre. Bare de når at "vælge" inden skolestart så skal det nok gå 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Anonym

Nogen forbliver jo begge håndet hele livet. Så det er ikke noget problem, hvis de ikke “vælger” Det har jeg eksempelvis to kollegaer, der er.

De skriver med deres venstre hånd, men gør alle andre ting med højre. De er begge undervisere. Den ene på et universitet og den anden på en skole for voksne. Så de skriver meget i hånden - intet problem

Det er vel også totalt ligemeget det ene er jo ikke bedre end det andet. Min er klar udpræget højrehåndet. Hun er 2

Anmeld Citér

29. marts 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min mellemste datter er Venstrehåndet. Og det har hun været lige fra hun begyndte at spise med ske og tegne. Hun har aldrig brugt højre hånd.

Anmeld Citér

29. marts 2018

Baby2017

Meyer skriver:

Min mellemste datter er Venstrehåndet. Og det har hun været lige fra hun begyndte at spise med ske og tegne. Hun har aldrig brugt højre hånd.

Hvor gammel er hun nu?

Lyder som min datter

Anmeld Citér

29. marts 2018

Mom of Two

Vores datter svingede rigtig meget i lang tid. I perioder var jeg også sikker på hun ville blive venstrehåndet. Hun er indtag højrehåndet, men ved ikke hvornår vi var sikre på det.

Vores søn tager tingene med den hånd der er nærmest, så der er vi igang med at træne krydskoordinering. Ikke fordi vi absolut vil vælge hånd for ham eller han ikke må bruge begge, men fordi han skulle gerne kunne tage ting på sine venstre side med højre hånd, og omvendt.

Anmeld Citér

29. marts 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvor gammel er hun nu?

Lyder som min datter

Hun er 11 år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.