Hvad mon det skyldes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej. I over en uge nu har jeg kunne høre min puls i baghovedet. Især når jeg ligger ned eller får pulsen op. Det er så generende. 

Efter et stort blodtab da jeg fødte min datter havde jeg samme problem men det forsvandt da min blodprocent kom op igen. Har ikke haft problemer med blodprocenten i et år nu. 

Nogen der har prøvet det eller har et kvalificeret bud på hvad det kan være?

Har kun haft problemer med for højt blodtryk i slutningen af graviditeten. 

Jeg er normalvægtig og i midt tyverne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2018

Mom of Two

Det kan skyldes for højt blodtryk og/eller for høj puls.

Jeg ville nok lige få tjekker blodtrykket hvis jeg var dig.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom of Two skriver:

Det kan skyldes for højt blodtryk og/eller for høj puls.

Jeg ville nok lige få tjekker blodtrykket hvis jeg var dig.

Kan bare ikk forstå hvis det pludselig skulle være for højt.. For et par måbeder siden lå det på 119/74.

Min hvilepuls er omkring 58-65. Har pulsur på

Anmeld Citér

28. marts 2018

Mom of Two

Anonym skriver:

Kan bare ikk forstå hvis det pludselig skulle være for højt.. For et par måbeder siden lå det på 119/74.

Min hvilepuls er omkring 58-65. Har pulsur på

Den kan ændre sig fra dag til dag, så det er ikke unormalt at den kan stige så meget på et par måneder. Der kan være flere faktorer der påvirker, både psykiske og fysiske. Nogle fødevarer kan påvirke osv.

Jeg får forhøjet blodtryk når jeg er stresset, og det kan jeg høre når der er helt stille og jeg ligger ned. Som om min puls i øret bliver tidoblet. Og hvis jeg drikker rødvin kan jeg også have det sådan et par dage efterfølgende.  

Anmeld Citér

28. marts 2018

Abracadabra

Det kan jo også være, at du bare er blevet mere opmærksom på din puls. Og jo mere du øver dig i at lytte efter den, jo tydeligere virker den.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det kan jo også være, at du bare er blevet mere opmærksom på din puls. Og jo mere du øver dig i at lytte efter den, jo tydeligere virker den.

Kan helt sikkert være en mulighed. 

Men jeg kan sidde og lytte efter den uden den er der og så en time senere hamrer den pludselig i baghovedet. Jeg kan til tider mærke den i hovedet også. Det er vildt ubehageligt

Anmeld Citér

29. marts 2018

xStinepigen

Få tjekket blodtrykket 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.