"Hysterisk" barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. marts 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Endnu en af de dage!!

Min datter på snart 14 mdr. får de vildeste anfald af gråd og er fuldstændig udenfor rækkevidde. Jeg har ikke helt styr på hvor lang en periode det har stået på, men måske en måneds tid  Hun er en bestemt lille dame, hvilket de også siger i vuggestuen, hun syntes ikke altid pædagogerne er de fedeste 

Men jeg syntes hendes anfald er virkelig slemme! Flere gange om dagen (herhjemme) kan hun pludselig uden synlig grund kaste sig i gulvet, og skrige så voldsomt at jeg tror hun skal besvime - Jeg går aldrig fra hende når det står på, men kan heller ikke få lov til at sidde med hende og trøste hende, hun kæmper simpelthen for meget imod. Jeg forsøger i stedet at tale hende til ro, men det virker nærmest som om det har den modsatte effekt  I dag hvor mormor og morfar passede hende fik hun et anfald på ½ time.

Det gør frygtelig ondt på mig hun har det sådan, men må også indrømme at det også irritere og frustrer mig efterhånden, da jeg intet kan gøre, og man bliver jo ikke selv ligefrem i godt humør!

Jeg er med på at de er i en periode lige nu hvor de har svært ved at give udtryk for ting, og det kan munde ud i frustration når tingene ikke vil lykkes for dem, men er nogle gange helt bange for at hun bare er et "hysterisk" barn 

Er der andre der har prøvet det samme med børn i den alder, og som kan trøste mig over at det ikke vare ved ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2018

sne190810

Lyder som min mindste pige herhjemme. Hun er 2 år, og det virker ikke om om det er noget som ophører lige her og nu ... 

Dog vil jeg sige, det er blevet nemmere med tiden, hvor hun har lært at udtrykke sig bedre via tale mm. Men altså, det er stadig slemt. 

Anmeld Citér

25. marts 2018

Soonmom

Min dreng på 13 måneder, skriger som en gal hvis fx han leger med døren og jeg så holder den og siger nej, det lyder seriøst som om han får fingrene i klemme og de første gange kom faren løbende fordi han troede han havde slået sig noget så forfærdeligt, tænker det går over.

han skirger også som en gal, hvis det går for langsomt med maden, og han kan blive så hidsig, så han slet ikke vil have noget mad 

Den ældste på 2 år, har også temperament og da han var lille synes jeg at han var noget hysterisk, men intet i forhold til lillebror.

Anmeld Citér

26. marts 2018

MillyMy

sne190810 skriver:

Lyder som min mindste pige herhjemme. Hun er 2 år, og det virker ikke om om det er noget som ophører lige her og nu ... 

Dog vil jeg sige, det er blevet nemmere med tiden, hvor hun har lært at udtrykke sig bedre via tale mm. Men altså, det er stadig slemt. 

Jeg håber også når hun får et sprog det bliver bedre!  Lige nu peger hun bare vildt omkring sig, og der er bare ingen tvivl om at hun vil noget, men hvis man ikke lige gætter det i første hug bryder helved løs  Og sikke da en hovedpine den dame har givet mig her til aften! 

Anmeld Citér

26. marts 2018

MillyMy

Soonmom skriver:

Min dreng på 13 måneder, skriger som en gal hvis fx han leger med døren og jeg så holder den og siger nej, det lyder seriøst som om han får fingrene i klemme og de første gange kom faren løbende fordi han troede han havde slået sig noget så forfærdeligt, tænker det går over.

han skirger også som en gal, hvis det går for langsomt med maden, og han kan blive så hidsig, så han slet ikke vil have noget mad 

Den ældste på 2 år, har også temperament og da han var lille synes jeg at han var noget hysterisk, men intet i forhold til lillebror.

Åhhh gud det er godt at høre jeg ikke står helt alene! (Ikke godt på den måde selvfølgelig) Men tror jo ind imellem hun fejler noget, og så er det altså en lille bitte trøst at vide at det ikke er så unormalt alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.