MME i køleskab ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2018

Anonym trådstarter

Hvor længe må færdigblandet MME stå i køleskabet og hvordan skal det opbevares?

Jeg vil bruge det til grød og mos, synes der går rigtig meget spild af at blande lidt hver gang for jeg tilsætter forskelligt alt efter konsistent.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Jeg vil bruge det til grød og mos, synes der går rigtig meget spild af at blande lidt hver gang for jeg tilsætter forskelligt alt efter konsistent.. 

Da jeg lavede grød til mine målte jeg bare hvor meget vand jeg puttede i og så puttede jeg modermælks pulver i der passede til vand mængden ca. Så slipper man for at skulle have færdig mælk i køleskabet til grød  dette var sundhedsplejerskens anbefaling.

Anmeld Citér

21. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
solskinsliv skriver:

Da jeg lavede grød til mine målte jeg bare hvor meget vand jeg puttede i og så puttede jeg modermælks pulver i der passede til vand mængden ca. Så slipper man for at skulle have færdig mælk i køleskabet til grød  dette var sundhedsplejerskens anbefaling.

Jeg gjorde det samme, så vil også gi til denne metode herfra. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. marts 2018

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

1 døgn efter jeg har kunne finde frem til. Jeg blander selv af 150ml vand i en kande som baby får tilbudt i kop og evt i aftensmaden hvis konsistens skal korrigeres i forhold til det vi andre spiser. Det er ikke hverdag der bliver helt brugt op men det er den lettelse mængde af måle af når vi ikke ejer en sutteflaske. 

Grød til morgenmad koger jeg Ca hver 2 dag hvor mme bliver lavet direkte i gryden inden grøden koges. Der mistes nogen vitaminer på den konto men hun spiser varieret så hun skal nok få havd hun behøver 

Anmeld Citér

22. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så vidt jeg husker, lavede vi mme der skulle blandes i samtidig med vi lavede grød. Så enig med andre. Der var dog gange hvor man havde noget i køleskabet, der kunne bruges. Selv om der vist nok står et døgn, så var vi mere trygge med at få det brugt samme dag, så der gik sjældent mere end 12 timer. Det samme gjaldt udpumpet modermælk. Men jeg er også sådan en der ikke fryser ting ned, som f.eks. modermælk, som jeg har hørt mange gør. Men altså, ikke mere end et døgn, er anbefalingerne vist nok. 

Og du spurgte vist til pasta og kødsovs i en anden tråd...? Vil bare sige, husk at mose det med gaflen, så der ikke er fare for det kan sætte sig fast. Selv om de er aldersmæssigt klar til almindelig mad, er de ofte slet ikke vant til og klar på udfordringerne omkring det at tyggeog sluge tingene.

Og til sidst, så har min unge i den alder været super glad for avokado og æg (eller lidt banan også, fisk eller andet), most sammen, til frokost osv. Det har bare værer kæmpe hit i mange måneder, så måske kan du også bruge det til noget. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonym

Vi har også altid målt hvor meget vand der kom i og så puttet pulver i derefter. Har haft to flaskebørn og jeg har aldrig lavet flaskerne på forhånd. Det er jo ikke fordi det tager en evighed lige at blande det sammen, og efter 4 måneder kan vandet tages direkte fra vandhanen og det behøver altså ikke varmes op inden man putter pulveret i.

Anmeld Citér

23. marts 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg kogte vand og blandende op til et døgn af gangen... Sådan var det, da min var lille for snart 8 år siden....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.