Hvornår er baby gammel nok til at sove i eget være

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.764 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. marts 2018

SofieP

Hej alle

Min kæreste og har en fantastisk søn på godt 7 måneder. Han er begyndt at sove bedre og bedre om natten, men specielt min kæreste bliver desværre holdt meget vågen af ham. Problemet er at han imens han sover siger mange lyde, hvor han nogle gange sover og andre gange er vågen men ikke er ked af det.

Alle de lyde gør at min kæreste ofte vågner om natten, selvom der ikke er noget galt. Vi er derfor begyndt at snakke om, om vi kan flytte ham ind i hans eget værelse, der er lige ved siden af vores soveværelse.

Vi har et soveværelse klar til ham, hvor han sagtens kan flytte ind, hvor vi har indrettet med en større seng og flot sengetøj fra Georg Jensen Damask

Men vi er meget i tvivl om det vil være utrygt for ham at sove i hans eget værelse? Hvor gamle er jeres børn og sover de i eget værelse?

På den anden side, synes vi også det er hyggeligt at han sover inde hos os og vi derfor har ham tæt på, men da det påvirker min kærestes søvn meget, er vi i tvivl om hvad vi skal gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2018

Miti's mama

Begge mine kom på eget værelse da de var omkring 6 mdr. Det har fungeret fint. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Baby2017

Vores kom på eget værelse da hun var lige knap 4 mdr. Hun var vant til at sove i egen seng så det var ikke nogen stor omvæltning. Vi var trætte af at tage hensyn til hende i vores soveværelse og derudover generede vi hinanden så ingen af os sov godt. Hun sov bare så meget bedre efter at være kommet derind

Anmeld Citér

21. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min den ænldste kom på eget værelse da han var lidt over et år, den anden kom på storebrors og nu hans da han var omkring 8 måneder. 

De har begge sovet i egen seng fra de bar omkring 3 måneder. 

Prøv ov se hvordan det går - han kan jo altid komme tilbage. Han skal nok give utryk for det hvis han er utryg 

Anmeld Citér

21. marts 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Min dreng kom på eget værelse da han var 8 måneder. Ville egentlig rigtig gerne samsove, men det fungerede desværre bare slet ikke. Vi vækkede simpelthen hinanden i stor stil. Tidspunktet passede også nogenlunde med at han ikke længere efterspurgte mad om natten.

Anmeld Citér

21. marts 2018

migxher

Vores børn er 3 år og 1,5 år, de sover begge i soveværelset  

I kan jo altid prøve og se om det fungere på eget værelse. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter var 4-5 måneder. Vi vækkede åbenbart hinanden. Snakkede meget med sp om det, fordi jeg var meget usikker. 

Jeg tænker, i altid kan prøve at se om det fungere for jer man kan jo altid komme ind til mor og far igen, hvis det er. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Soonmom

Begge mine har været omkring 3-4 måneder da de kom på eget værelse (lillebror kom dog ind til storebror) 

Anmeld Citér

21. marts 2018

God-mor

SofieP skriver:

Hej alle

Min kæreste og har en fantastisk søn på godt 7 måneder. Han er begyndt at sove bedre og bedre om natten, men specielt min kæreste bliver desværre holdt meget vågen af ham. Problemet er at han imens han sover siger mange lyde, hvor han nogle gange sover og andre gange er vågen men ikke er ked af det.

Alle de lyde gør at min kæreste ofte vågner om natten, selvom der ikke er noget galt. Vi er derfor begyndt at snakke om, om vi kan flytte ham ind i hans eget værelse, der er lige ved siden af vores soveværelse.

Vi har et soveværelse klar til ham, hvor han sagtens kan flytte ind, hvor vi har indrettet med en større seng og flot sengetøj fra Georg Jensen Damask

Men vi er meget i tvivl om det vil være utrygt for ham at sove i hans eget værelse? Hvor gamle er jeres børn og sover de i eget værelse?

På den anden side, synes vi også det er hyggeligt at han sover inde hos os og vi derfor har ham tæt på, men da det påvirker min kærestes søvn meget, er vi i tvivl om hvad vi skal gøre.

Min datter på 4 er så småt ved at rykke på eget værelse, hun har dog en madras inde hos os hun sover på et par gange om ugen. Det har ikke været naturligt for hende at sove alene før nu. Min søn på lige godt og vel 1 år, er vi ved at lærer at falde i søvn i hans egen seng og så vågner han som regel ved 22 tiden og så tager jeg ham med ind i vores dobbeltseng. Jeg ammer ham stadig om natten så jeg får mest søvn på den måde, og ligeså gør min søn. Men i kan jo prøve at putte ham i egen seng på eget værelse og se hvordan han reagerer  Det skader ikke at prøve og hvis det fungerer er det jo dejligt, og hvis det ikke dur kan i jo altid tage ham med i soveværelset igen. I ved bedst hvad der er det rigtige for jeres barn som forældre. 

Vores søn siger også mange lyde i søvne og vågner også midt på natten og kan pyldre, og min mand vågner også af det. Hvis det er meget slemt lægger han sig på sofaen ud på morgenstunden og tager de sidste par timer på sofaen  For mig er der ingen idé i at vi begge er vågne om natten når vores søn er, og det er på nuværende tidspunkt kun mig der kan få ham til ro om natten da han kun finder ro ved brystet (han bruger ikke sut) og gider heller ikke nusseklud så det er det eneste der pt dur. 

Men prøv jer frem og se hvad han siger til det. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

grinny

Min datter på 17 mdr sover stadig hos os, dog i en tremmeseng med den ene side taget af og i samme niveau som vores seng og lige nu har vi ikke tænkt os at ændre ved det.

Men tænker det må være op til jer om det ville hjælpe at baby sover på eget værelse, det hjælper jo ikke hvis baby vågner 20 gange om natten og du så skal løbe frem og tilbage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.