Hjælp til økonomi vedr førtidspension.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2018

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Sagen er den jeg er på førtidspension, min kæreste på lige nu på kontanthjælp, men han er endelig på ud af systemet og skal til at gå i lærer. 

Nu ved jeg at jeg vil nok blive trukket i pensionen grundet hans indtægt bliver større, men jeg kan simpelhen ikke finde der hvor jeg kan beregne det, og tal er i forvejen ikke min stærke side 

Jeg har lige nu 15,156,- hver måned før skat

Min kæreste vil få omkring de 18,000,- før skat når han kommer i lærer. 

Hvad vil jeg kunne regne med at miste? 

Vi får ikke boligsikring, da hans loft ikke tillod det på kontanthjælp. 

Nogen der kan hjælpe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2018

Anonym

Mit aller bedste svar er; ring til ydelsen i din kommune. 

Indtægtsnedgangen burde du kunne få et overslag på, på din kommunes hjemmeside, eller borger.dk��

Deruover er jeres reelle indtægtsnedgang, utroligt svært at svare på, sådan krone til krone, da der er flere ting i spil end bare ren indtægt. Her tænker jeg;

fripladstilskud hvis i har barn i instution, der kan ske ændringer selv ved lille indkomstfremgang.

boligsikring; du skriver ikke kunne få noget før, pga loft: det kan have ændret sig når han ikke er på offentlig forsørgelse.

derudover kan der være andre tilskud der frafalder, eller som i er berettiget til, som vi ikke kender til udfra de oplysninger du giver. 

Derudover, synes jeg lige jeg vil give et klap på ryggen med på vejen, selvom jeg ikke ved hvor længe din kæreste har været på kh. Det er så sejt han starter uddannelse ����

Og SÅ sejt at du støtter op om det, selvom det måske kan betyde indtægtstab for en periode. At være på førtidspension er virkelig ingen fest, uanset hvad nogle måske tror ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.