Der er forskel på udviklingen i hjernen og sproglig udvikling
Det er et ekstremt abstrakt spørgsmål "hvad har du lavet i dag".
1. Du skal være i stand til at genkalde dig erfaringer og se dem konkret foran dig
2. Du skal formulere dig korrekt
3. Du skal vide, hvad spørgsmålet betyder 100% i kontekst.
Det er altså først noget man kan forvente ca 5 år. Nogen før, nogen efter.
Det er svært selv for voksne! :-)
Du kan hjælpe: Du kan sige; "har du leget med Trine? Nåh så det har du lavet i dag"
Selvom man har sproget til at fortælle om tingene (teoretisk) så kræver det også, at man forstår verdenen på samme måde - og det er svært for voksne.
Det er derfor straf for børn ikke giver mening. For deres synapser virker ikke som voksnes. :-) De er i gang med at danne selvet - så ALT handler om dem. Derfor kan du ikke forvente, at et barn kan forstå abstrakte spørgsmål før CA 5. alderen 
Du skal altså tale om konkrete oplevelser før deres hukommelse "virker".
Har du gynget med Peter? Legede I i sandkassen? Osv. Nogen gange vil hun sikkert også blande det sammen med, hvad hun ØNSKER hun har lavet. Fordi hun ikke ved hjæp af sproget kan give udtryk for, at hun ønsker sig det.
Det kan også være, at hun taler om noget, der sket for en uge siden, fordi børns tidsfornemmelser er MARKANT anderledes end voksnes. Og det er fordi voksnes hukommelse sorterer på en anden måde end børns. Voksnes har mange processer automatiseret - det har børn IKKE! De bruger meget energi, og derfor føles deres tid som LAAAAANGSOM, og voksnes tidsfornemmelse bliver hurtigere og hurtigere fordi vi får erfaringer med det og har dem allerede