Baby "snakker" mindre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2018

HvidSne

Min datter er 8 1/2 måned og plejer generelt at pludre og sige en hel del vrøvlelyde, ofte så det lyder som mystiske sætninger. Men hun snakker ikke ret meget de her sidste dage. Til gengæld er hun meget aktiv med at kravle og er lige begyndt at rejse sig op og "gå" fra møbel til møbel. Min tanke var derfor, at hun snakker mindre, fordi hun er travlt beskæftiget motorisk (hun sidder kun stille, når hun spiser eller sover). Men jeg undrer mig alligevel lidt 

Er det bare mig, som pylrer? Det håber jeg selvfølgelig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
HvidSne skriver:

Min datter er 8 1/2 måned og plejer generelt at pludre og sige en hel del vrøvlelyde, ofte så det lyder som mystiske sætninger. Men hun snakker ikke ret meget de her sidste dage. Til gengæld er hun meget aktiv med at kravle og er lige begyndt at rejse sig op og "gå" fra møbel til møbel. Min tanke var derfor, at hun snakker mindre, fordi hun er travlt beskæftiget motorisk (hun sidder kun stille, når hun spiser eller sover). Men jeg undrer mig alligevel lidt 

Det er meget normalt at babyer koncentrerer sig om ét "område" af gangen. Lige nu koncentrerer din datter sig om det motoriske, og så kan det godt stå lidt stille på det sproglige. Det er HELT normalt. 

Så du har helt ret, der er en helt naturlig grund til det. - Ingen grund til panik 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Baby2017

HvidSne skriver:

Jeg synes det er meget on/off hvor meget vores pige snakker og det hænger meget sammen med hendes udvikling synes jeg. Som du selv skriver er din datter i gang med det grovmortoriske og de kan altså kun have fokus et sted

Vores pige er meget finmortorisk og lærte først at kravle for to måneder siden, men så er hun så pisse dygtig til at spise selv med både ske og gaffel. Derudover kan hun sige sit navn, mor og nej Hun er inde i en meget snaksagelig fase lige nu

Anmeld Citér

27. marts 2018

HvidSne

Ville lige sige tak - I havde helt ret! Hun er stadig lige så aktiv, men nu snakker hun konstant igen. "Babababa" hele dagen lang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.