Aktiviteter - baby bliver stresset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg har en søn på knap 5 måneder. Jeg har endelig fundet energien og overskuddet til at komme ud af hjemmets rammer.

Jeg så gerne, at min søn og jeg havde en form for 'aktivitet' dagligt. Fx en tur ind til byen, en tur på cafe, en tur hjem og besøge mine bedsteforældre osv.. Jeg keder mig og trænger til at komme ud. Dog bliver min søn stresset og forvirret hver gang vi er ude. 

Vi går i mødregruppe ca. 1 gang ugentligt og skal snart starte til babysvømning 1 gang ugentligt.

Når vi er ude, så er vi jo ikke i de vante hjemlige omgivelser, og han har meget svært ved at sove. Det er bl.a. fordi, at han vækkes i sin søvn for at blive moslet i autostolen og ind i bilen, hvorefter jeg forsøger at ligge ham til at sove efterfølgende, hvilket han ikke vil/kan. Det ødelægger hele dagens rytme, og derfor tager jeg gerne 1-2 dage hjemme efter en tur 'ude'. 

Hvad gør jeg for ikke at blive sindssyg?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

Anonymor

Finder på noget du kan muntre dig med hjemme! Jeg forstår dig fuldt ud, jeg er ikke selv typen der synes, at det er the shit at være på barsel. Men jeg prøver at sige til mig selv, at jeg jo er på barsel for min søns skyld, ikke min egen - altså må hans behov komme først. Måske kan du finde dig en kreativ hobby. Læse nogle gode bøger. Gå nogle LANGE ture med baby, når han alligevel skal sove  

Anmeld Citér

20. marts 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Kan du ikke tage på tur uden om hans lure så du undgår at vække ham? For selvfølgelig vil han ikke sove igen hvis han lige har fået en powernap i bilen Vil anbefale at du vælger ét sted at besøge i starten - så vænner han sig ligeså stille til at være det sted

Anmeld Citér

20. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Finder på noget du kan muntre dig med hjemme! Jeg forstår dig fuldt ud, jeg er ikke selv typen der synes, at det er the shit at være på barsel. Men jeg prøver at sige til mig selv, at jeg jo er på barsel for min søns skyld, ikke min egen - altså må hans behov komme først. Måske kan du finde dig en kreativ hobby. Læse nogle gode bøger. Gå nogle LANGE ture med baby, når han alligevel skal sove  

God idé med noget kreativt! Det vil jeg blive bedre til. Jeg har en del bøger, som jeg gerne vil i gang med. Der er dejlige forårsfornemmelser indiske dage, og det higer derfor endnu mere i mig at komme ud og gå nogle dejlige ture i federe omgivelser end lige netop dér hvor vi har valgt at bosætte os��. Det var nemmere at være hjemme i vinteren! 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Anonym trådstarter

Rixus skriver:

Kan du ikke tage på tur uden om hans lure så du undgår at vække ham? For selvfølgelig vil han ikke sove igen hvis han lige har fået en powernap i bilen Vil anbefale at du vælger ét sted at besøge i starten - så vænner han sig ligeså stille til at være det sted

Det kan være at jeg spørger dumt, men så

fx tage ham med i bilen imens han er vågen? Jeg har nok haft tendens til at køre når han har spist osv og inden jeg har fået os moslet ud ad døren, så er han træt igen 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus
Anonym skriver:

Det kan være at jeg spørger dumt, men så

fx tage ham med i bilen imens han er vågen? Jeg har nok haft tendens til at køre når han har spist osv og inden jeg har fået os moslet ud ad døren, så er han træt igen 

Ja køre imens han er vågen. Eller, hvis du besøger nogen i hus med carport fx, så kan du også bare lade ham sove i autostolen med en babyalarm og låst bil

Anmeld Citér

20. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Jeg har en søn på knap 5 måneder. Jeg har endelig fundet energien og overskuddet til at komme ud af hjemmets rammer.

Jeg så gerne, at min søn og jeg havde en form for 'aktivitet' dagligt. Fx en tur ind til byen, en tur på cafe, en tur hjem og besøge mine bedsteforældre osv.. Jeg keder mig og trænger til at komme ud. Dog bliver min søn stresset og forvirret hver gang vi er ude. 

Vi går i mødregruppe ca. 1 gang ugentligt og skal snart starte til babysvømning 1 gang ugentligt.

Når vi er ude, så er vi jo ikke i de vante hjemlige omgivelser, og han har meget svært ved at sove. Det er bl.a. fordi, at han vækkes i sin søvn for at blive moslet i autostolen og ind i bilen, hvorefter jeg forsøger at ligge ham til at sove efterfølgende, hvilket han ikke vil/kan. Det ødelægger hele dagens rytme, og derfor tager jeg gerne 1-2 dage hjemme efter en tur 'ude'. 

Hvad gør jeg for ikke at blive sindssyg?? 

Tror også du må prøve at tilpasse udflugterne til hans rytme. Gør dig evt. klar mens han får en lur, så I er klar til at komme afsted. Så kan han være frisk og nysgerrig på at tage ud i verden. Han bliver måske ikke så meget stresset af det at være ude, men at hans rytme bliver forstyrret. I hvert fald det første år med min datter, var vores dag tilpasset og tiltettelagt omkring hendes lure. Ofte nåede jeg ikke at komme afsted i rette tid, og så var det bare ærgerligt, bedre held i næste forsøg. Men det lærte man jo hen ad vejen. Også det med bilen og "faren" ved hun faldt i søvn, for det kvarters powernap kunne nogle gange forskrue resten af dagen. Og jeg havde personligt ikke energi til at tage ud med bil osv hver dag, for det var lidt stressende for mig at skulle få det tilpasset og løbe lidt hurtigt, men det var også okay.

Anmeld Citér

20. marts 2018

Lilleguldklump

Tror også du skal indrette turene efter barnets døgnrytme :-) nu jeg ikke selv mor (endnu) men moster med stor M der har passet nevøen siden han var et par måneder. Og her er turene altid planlagt efter ham. Fx i svømmehallen så skulle det være imellem formiddag og eftermiddags luren for at være en succes

hvis jeg tager ud og det rammer i hans lur, så bliver jeg til han har sovet færdig :-) 

eller kombinere det med lur, fx tager vi altid på tur ned til bageren om morgenen når jeg har ham i weekenden. Det tager en times tid og han sad op på turen og hyggede. Når vi næsten var hjemme lagde jeg ham og så sov han når vi var hjemme og kunne blive i haven og sove færdig 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres fine svar :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.