Hospitaltasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. marts 2018

Sisselfrank

Hej alle (kommende) mødre,

Min kæreste og jeg venter en lille dreng her til foråret og i den forbindelse er jeg i gang med min hospitaltaske til den lille nye. Jeg har allerede pakket min egen taske, men jeg har svært ved at regne ud, hvor meget jeg skal pakke til baby.

Derudover har jeg pakket lidt tøj i størrelse 50 og 56, og desuden et par bomuldshuer, da jeg fik anbefalet dette af min moster.

På denne hjemmeside ... har jeg fundet et lækkert Georg Jensen sengetøj, så baby bliver pakket dejligt ind.

Jeg har også pakket en hulens masse stofbleer.

Hvad med bleer? Jeg har hørt fra flere, at hospitalerne tilbyder flere de dage, hvor man er på hospitalet? Tog i selv nogen med hjemmefra?? 

VH Sissel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2018

Mom of Two

Har hospitalet du skal føde på ikke en liste? Tror der er stor forskel på hvor meget man selv skal medbringe. Nogen steder skal man selv medbringe alt, helt ned til det tøj man gerne vil føde i, bleer til baby og bind til sig selv. Andre steder får man alt.

Jeg havde ikke selv bleer med eller bind til mig selv, da jeg fik det på sygehuset. Havde kun tøj til mig og lidt forskellige størrelser til baby, lidt snacks, en babydyne og et tæppe til baby. 

Anmeld Citér

19. marts 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det varierer fra hospital til hospital. 

Jeg fødte i Herning (i 2014, så der kan være nye regler) og skulle kun have tøj til baby og mig til hjemturen. Samt tæppe/dyne og andet udstyr til hjemturen. Der var bleer, bind, og tøj til os begge, dyne og tæppe til baby, og alt andet vi fik brug for under opholdet (4 dage).

Andre steder skal man selv have næsten det hele med. Gå ind på hospitaletshjemmeside og tjek, eller spørg din jordemoder ved næste besøg

Anmeld Citér

19. marts 2018

Newsence

Jeg havde dyne, 2 sæt tøj i str 50 og2 sæt i 56, sokker, en varm trøje ( fødte nr 2 mens det var minus 6 grader) 

snack, et enkelt bind til mig selv ( sygehuset havde så havde bare et med) 

oplader, kamera, hue til baby, tøj til mig selv, shampoo/ sæbe ( grundet KS var jeg indlagt i 2 dage ) 

Evt tablet/bog mm hvis man er indlagt længere

Anmeld Citér

19. marts 2018

strikkerikke

Som de andre siger, kommer det an på hospitalet. 

Jeg havde to sæt tøj i str. 50 og to i 56. Vi fik en hue, men havde også selv med. Vi havde en køredragt med. 

Vi havde ikke bleer med. 

Jeg kan ikke huske om vi havde stofbleer med. 

Vi havde dyne med og til det vil jeg sige, at der kom lidt fosterfedt med blod på sengetøjet, som ikke er gået af i vask, så hvis du er meget glad for sættet fra George Jensen, kan du have det med i dine overvejelser 

Der er jo sådan set ikke brug for så frygtelig meget til sådan en lille en 

Anmeld Citér

19. marts 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi havde 2 sæt tøj med i hver størrelse (str 50+56).. 
1 dyne + sengetøj
1 køredragt (han er født i december)
2 huer (igen, vinterbarn)
1 bamse (ligegyldig se)
2-3 stofbleer
Og så havde vi vidst også et par bleer med, som vi vidst heller ikke fik brugt. 

Det vigtigste er tøj og en varm mor at kunne putte sig ind til og få bryst fra

Ps, hvis du ikke allerede har puttet det i din egen taske så HUSK et par STORE trusser. De der hospitals netunderbukser er ikke særlig gode, så et par STORE (Seriøst store) underbukser er gode. Og så ammeindlæg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.