Falder kun til ro ved brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.951 visninger
10 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2018

Mao

Jeg har en pige som er en uge gammel. Hun vil kun falde til ro hvis jeg ammer hende. Hun er kun vågen 5-10 min af gangen og så begynder hun at skrige. Og den eneste måde vi kan få hende til at holde er ved at jeg giver hende brystet. Hvor hun så sutter og falder ret hurtigt i søvn. Hun har også rigtig mange opvågner hvor brystet er det eneste der hjælper. Nogle der har erfaringer/gode råd her? Er noget fastlåst til sofaen og føler jeg ammer 23 timer i døgnet.

Er i tvivl om jeg skal holde hende hen så hun kun spiser hver 2-3 time og så må jeg gå med hende på armen/vugge osv selvom hun skriger. Hun tager fint på i vægt og har tunge tissebleer og afføring.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2018

Anonym

Mao skriver:

Jeg har en pige som er en uge gammel. Hun vil kun falde til ro hvis jeg ammer hende. Hun er kun vågen 5-10 min af gangen og så begynder hun at skrige. Og den eneste måde vi kan få hende til at holde er ved at jeg giver hende brystet. Hvor hun så sutter og falder ret hurtigt i søvn. Hun har også rigtig mange opvågner hvor brystet er det eneste der hjælper. Nogle der har erfaringer/gode råd her? Er noget fastlåst til sofaen og føler jeg ammer 23 timer i døgnet.

Er i tvivl om jeg skal holde hende hen så hun kun spiser hver 2-3 time og så må jeg gå med hende på armen/vugge osv selvom hun skriger. Hun tager fint på i vægt og har tunge tissebleer og afføring.

Det var det samme med min datter for år tilbage... Jeg var i starten modstander af sut...men fandt hurtigt ud af at det var en aflastning for mig... Men når hun skulle sove fik hun altid bryst og faldt til ro i mine arme hvorefter jeg puttede hende... Men i Amme perioden er man meget fastlåst desværre ��

Anmeld Citér

18. marts 2018

Anonymor

Hun er helt helt ny - hun skal have lov at amme, når hun vil. Nogle børn ammer både af sult og tryghed, og det er rigtig vigtigt at give plads til begge med et spædbarn. Desuden ville det være noget rigtig skidt at begynde at begrænse hendes adgang til brystet, når hun er så ny, for du er stadig ved at oparbejde en passende produktion. Ved at nægte hende brystet, når hun signalerer hun ønsker det, risikerer du, at du har mindre mælk, end hun har brug for.

Endvidere er det naturligt, at hun har brug for trygheden ved dig og dit bryst. Hun er lige kommet ud af din trygge varme livmoder, hvor hun hele tiden kunne høre dit hjerte, din stemme, mærke din varme. Nu er hun ude i den store farlige verden, og det er enormt skræmmende. Det bedste du kan gøre er at give hende den tryghed, hun efterspørger, selvom jeg virkelig godt forstær det er hårdt. Overvej at skaffe en Strækvikle. Så kan i være hud mod hud, imens du stadig er fri til at gå rundt og bruge dine arme. 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Mao

Mange tak for svar �� jeg forsætter med den hyppige amning og tryghed. Var bange for om det kunne give hende uro i mavenå

Anmeld Citér

18. marts 2018

frkchili

Hvad med at prøve en vikle/slynge? På den måde får din datter den nærhed hun har brug for, og du kan samtidig gøre andet end bare at sidde med hende, fordi du får armene fri 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Stivdie

Hvordan er det, når hun ligger ved brystet? Har du en fornemmelse af, at der er meget mælk? Giver hun fx slip mange gange de første minutter for ligesom at skulle have luft? Eller laver hun kliklyde? Har hun meget luft i maven og "tynde" bleer? 

Med begge mine piger har jeg haft overproduktion af mælk, hvilket har haft resulteret i grædende bebser med ondt i maven de første mange uger. Og det var først her anden gang, jeg blev opmærksom på, at der faktisk kan gøres noget ved det. 

Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på Ammenets wikier uanset:  https://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion

Anmeld Citér

18. marts 2018

God-mor

Mao skriver:

Din datter er helt normal Sådan er det de første uger og måneder med en lille baby, og hun øger din mælkeproduktion ved at ligge ved brystet og det er lige som det skal være. Fortsæt endelig.. 

Hun kommer fra en varm livmoder og verden er så stor så hun er tryg ved sin mors bryst og til lyden af sit hjerteslag. 

Stort tillykke med hende 

Anmeld Citér

19. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mao skriver:

Hun er kun en uge - lad hende spise det hun vil. Sådan var det også her de første to måneder og han sov nærmest kun i mine arme. 

Jeg tænker hun sikkert har ondt i maven. Det går over senest når hun er 3 måneder

Anmeld Citér

19. marts 2018

L-mor

Mao skriver:

Jeg ammede 24/7 fra ca. 5. Døgn til ca. 10. Døgn. Han enten sov eller spiste, men ville ligge ved mit bryst. Punktum! Så aftog det lidt. Men jeg kom godt nok til at kende min sofa godt de første 10 uger. 

Indret dig på det med alt hvad du behøver omkring dig og få kæresten til at hygge om dig.

Anmeld Citér

19. marts 2018

Bb2015

Min datter er 7 uger i dag og nu kører amningen fantastisk og der er begyndt at være mere end de 1,5-2 timer mellem amninger et par gange i døgnet som ellers har været mønstret. 

I løbet af den første uge hvor min mælk kun var ved at løbe til måtte hun suppleres med lidt erstatning fordi hun var mere sulten end jeg havde mælk til (vi var indlagt så sygeplejerskerne var der til at hjælpe). Først da hun var 2 uger og fik så lidt som 10-30 milliliter i døgnet stoppede vi igen med suppleringen da amningen nu var helt oppe at køre og gav nok. Da min datter var 3 dage og ikke havde sovet i 7 timer var der en klokke der ringede om at hun ikke fik nok hos mig og derfor måtte suppleres. Prøv at ringe til din sundhedsplejerske og tal om det. Jeg har også ammet virkelig meget og har en tryghedskrævende baby men hun manglede altså også mælk i starten så måske du skulle undersøge om hun er sulten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.