Ingen livmoder eller æggestokke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
2 svar
4 synes godt om
14. marts

Emilkonan

Profilbillede for Emilkonan

Hej

Jeg skriver i håb og gode råd og andet, da min kæreste og jeg, står i den situation at hun er først uden en livmoder og æggestokke. Vi har hørt om en kunstig livmoder, selvom jeg ikke helt er inde i det endnu. Angående æg har jeg fundet frem til en ægge donor, som nok kommer på tale, hvilket jo også er fint, da min kæreste har en arvelig sygdom, som vi helt ikke vil give videre. 

Men hvordan fungerer det med en kunstig livmoder? Nogle af jer som har prøvet dette, også med ægge donor.

mvh 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Emilkonan skriver:

Hej

Jeg skriver i håb og gode råd og andet, da min kæreste og jeg, står i den situation at hun er først uden en livmoder og æggestokke. Vi har hørt om en kunstig livmoder, selvom jeg ikke helt er inde i det endnu. Angående æg har jeg fundet frem til en ægge donor, som nok kommer på tale, hvilket jo også er fint, da min kæreste har en arvelig sygdom, som vi helt ikke vil give videre. 

Men hvordan fungerer det med en kunstig livmoder? Nogle af jer som har prøvet dette, også med ægge donor.

mvh 

Den kunstige livmoder findes ikke for mennesker. Forskere har haft held til at holde et for tidligt født lam i live i en slags kunstig livmoder, men der er meget lang vej igen, før en sådan evt. vil være udviklet til mennesker - og her er der jo kun tale om en slags “kuvøse” til for tidligt fødte, ikke en erstatning for livmoderen i tiden fra undfangelsen og de første mange uger af graviditeten.

Men jeg bliver da ked af og lidt oprevet over at høre, at din kæreste ikke har fået klar og tydelig besked fra lægerne om de desværre ikke-eksisterende muligheder for, at hun kan blive gravid, og at I selv skal finde svar på dette via noget, I hører og via et forum som dette. Jeg synes absolut, hun/I skal søge vejledning og svar gennem lægen - og er der ikke en patientforening for personer med hendes sygdom, hvor hun kan finde svar? 

Anmeld Citér

15. marts

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Emilkonan skriver:

Hej

mvh 

Jeg ved ikke, hvilken sygdom, der er tale om, men gætter på Morris-syndrom.....og i det tilfælde ville jeg klart vælge barn, hvor hendes genetik ikke er involveret, da profilen for dette syndrom ikke er entydig klar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+