Nogle skattekyndige herinde? (Fradrag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2018

Anonym trådstarter

Ja jeg har prøvet at komme igennem til skat de sidste 3 dage, men når ikke engang ind i tlf køen! Så nu prøver jeg jer herinde da det ikke er en hastesag.

mit skattefradrag har de sidste par år lagt på omkring 6000,- sidste år faldte det så til 4300, ikke noget jeg tænkte yderligere over. Men sidste år fik jeg et skattesmæk da der blev nogle komplikationer omkring nogle penge jeg fik fra garanti fonden pga konkurs og at mit fradrag eller noget blev brug 2 gange åbenbart. Dette vidste jeg intet om, nå men jeg fik et smæk på -14.500 

her til januar faldte mit fradrag så pludselig til 2700, her reagerede jeg da det pludselig kunne mærkes og damen ved skat sagde “jamen det er fordi du skal til at afbetale det du skylder hos skat” nå tænkte jeg. Begynder man først på det 8-9 måneder efter årsopgørelsen kom ud??? 

Nå jamen hvis det er sådan det var. 

Men nu viser årsopgørelsen at jeg skal have 1300 kr tilbage i skat??

1. så mit spørgsmål er, hvad hulen er der sket. HAR jeg betalt af siden maj sidste år?

2. Bliver mit fradrag ved med at være så lavt nu? 2700 .- er virkelig lavt ift hvad det altid har været? 

På forhånd tak! Jeg er virkelig dårlig til den her slags. Jeg har dog altid fået lidt penge tilbage i skat.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2018

Anonym trådstarter

Ps min indkomst har ændret sig minimalt. Jeg har været i det samme fag de sidste 7-8 dog forskellige steder. Jeg har været det sted jeg er nu i 1.5 år

Anmeld Citér

14. marts 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Ja jeg har prøvet at komme igennem til skat de sidste 3 dage, men når ikke engang ind i tlf køen! Så nu prøver jeg jer herinde da det ikke er en hastesag.

mit skattefradrag har de sidste par år lagt på omkring 6000,- sidste år faldte det så til 4300, ikke noget jeg tænkte yderligere over. Men sidste år fik jeg et skattesmæk da der blev nogle komplikationer omkring nogle penge jeg fik fra garanti fonden pga konkurs og at mit fradrag eller noget blev brug 2 gange åbenbart. Dette vidste jeg intet om, nå men jeg fik et smæk på -14.500 

her til januar faldte mit fradrag så pludselig til 2700, her reagerede jeg da det pludselig kunne mærkes og damen ved skat sagde “jamen det er fordi du skal til at afbetale det du skylder hos skat” nå tænkte jeg. Begynder man først på det 8-9 måneder efter årsopgørelsen kom ud??? 

Nå jamen hvis det er sådan det var. 

Men nu viser årsopgørelsen at jeg skal have 1300 kr tilbage i skat??

1. så mit spørgsmål er, hvad hulen er der sket. HAR jeg betalt af siden maj sidste år?

2. Bliver mit fradrag ved med at være så lavt nu? 2700 .- er virkelig lavt ift hvad det altid har været? 

På forhånd tak! Jeg er virkelig dårlig til den her slags. Jeg har dog altid fået lidt penge tilbage i skat.. 

Vil prøve at svare.

Du betaler af på din gæld året efter du har fået af vide at du skylder. Her mener jeg at hvis du i årsopgørelsen 2016 får af vide at du skylder 16000 betaler du så af i året 2017. Altså de der 8-9 mdr efter du har fået det af vide. 

De 1300 du får tilbage ryger så af på din gæld. Og dvs så sige at de 16000 - det du har betalt tilbage hver mdr - de 1300 er det du pt skylder.  

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Vil prøve at svare.

Du betaler af på din gæld året efter du har fået af vide at du skylder. Her mener jeg at hvis du i årsopgørelsen 2016 får af vide at du skylder 16000 betaler du så af i året 2017. Altså de der 8-9 mdr efter du har fået det af vide. 

De 1300 du får tilbage ryger så af på din gæld. Og dvs så sige at de 16000 - det du har betalt tilbage hver mdr - de 1300 er det du pt skylder.  

Jamen der står derinde at de 1300 står til udbetaling den 10 april

Anmeld Citér

14. marts 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Jamen der står derinde at de 1300 står til udbetaling den 10 april

Ah ja det er rigtigt. Fordi de automatisk trækker det via din skat, får du pengene udbetalt. Du kan derfor heller ikke indbetale på din restskat. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Ah ja det er rigtigt. Fordi de automatisk trækker det via din skat, får du pengene udbetalt. Du kan derfor heller ikke indbetale på din restskat. 

Hvor hulan ser jeg så hvad og om jeg skylder noget?

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg forstår bare ikke hvis jeg skylder penge at jeg så får penge tilbage nu her 

men så havde hun ret i at jeg først er begyndt at betale af på gælden pr 1. Januar 2018? 

Er der nogen steder hvor man kan se hvor meget der er tilbage af gælden? For lige nu kan jeg kun se det fede røde tal som har stået der siden maj 17. Men der må jo være sunket i det hvis jeg har betalt af siden januar?

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym trådstarter

Bobob.. så kom jeg endelig igennem har har fået snakket det igennem helt på 1 klasses niveau så NU er jeg med 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym

Hvad sagde de ? Hvordan kan du se hvad og om du skylder noget?

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad sagde de ? Hvordan kan du se hvad og om du skylder noget?

Det fik jeg faktisk ik lige spurgt om. Men det var rigtigt nok at jeg først begynder at afbetale rest skat fra januar af. Grunden til at jeg fik penge tilbage nu er fordi min opgørelse fra 17 er som den skal være. Så nu skal jeg afbrtale det fra 16 og derfor er mit fradrag på så lidt. Så det hele skulle passe nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.