Rest ferie hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2018

Anonym trådstarter

Sagen er at jeg er sygemeldt og går på barsel i starten af mig. Jeg er derfor forhindret i at holde ferie. Jeg har en del ferie på feriekonto men også lidt hos min akasse/fagf. Og nuværende arbejdsgiver. Er der en “tidligst og senest” dato man kan søge om at få penge udbetalt? Jeg er sgu heller ik så stærk i det med den 6. Ferieuge. Kan man se den nogensteder? Og kan den også bare udbetales? Vil gerne være sikker på jeg får det hele med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som jeg lige husker det, så ka du ik afholde ferie, når du er sygemeldt!

6 ferieuge ka du få udbetalt, hvis du ik ka nå at afholde den. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Som jeg lige husker det, så ka du ik afholde ferie, når du er sygemeldt!

6 ferieuge ka du få udbetalt, hvis du ik ka nå at afholde den. Vh Stine 

Nej det skriver jeg heller ikke.. jeg skriver netop at jeg har noget restferie jeg skal have udbetalt da jeg netop er forhindret fordi jeg er sygemeldt... 

Anmeld Citér

13. marts 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Sagen er at jeg er sygemeldt og går på barsel i starten af mig. Jeg er derfor forhindret i at holde ferie. Jeg har en del ferie på feriekonto men også lidt hos min akasse/fagf. Og nuværende arbejdsgiver. Er der en “tidligst og senest” dato man kan søge om at få penge udbetalt? Jeg er sgu heller ik så stærk i det med den 6. Ferieuge. Kan man se den nogensteder? Og kan den også bare udbetales? Vil gerne være sikker på jeg får det hele med

6. Ferie uge skal arbejdsgiver på de gå til udbetaling, hvis den ikke er afholdt og der ikke er en aftale om overførsel til næste ferier.

Pengene hos a-kassen fik jeg at vide (I 2015) at dem kan man kun få hvis der holdes ferie fra arbejde eller dagpenge, men ikke hvis de ikke er afholdt grundet feriehændring. 

Dem fra arbejdsgiver kan du få da du er feriehændret. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Angående tidligst 3 uger kan tidligst søges til udbetaling 1/10 Dette er Hvad de kalder hoved ferien, resten tidligst til maj næste år 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Angående tidligst 3 uger kan tidligst søges til udbetaling 1/10 Dette er Hvad de kalder hoved ferien, resten tidligst til maj næste år 

Okay tak så den rest jeg har stående på feriekonto kan jeg først søge når vi går ind i det nye ferieår? 

Anmeld Citér

14. marts 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Okay tak så den rest jeg har stående på feriekonto kan jeg først søge når vi går ind i det nye ferieår? 

Hvis du har noget fra i år, altså 2017/2018 kan du søge 1/4, og så vil de blive udbetalt, sidst i april...

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Hvis du har noget fra i år, altså 2017/2018 kan du søge 1/4, og så vil de blive udbetalt, sidst i april...

Super tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.