Bange for "hverdagsting".

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. marts 2018

Anonym trådstarter

Da min dreng var mindre var han bange for f.eks. kaffekværn og blender. Vi valgte ikke at gøre det store ud af det og angsten er (næsten) væk - når han blot ikke konfronteres direkte med apparaterne.

Nu er han 10 måneder og er blevet bange for en hel række nye ting...

Nu er han dog også blevet bange for vaskemaskine og tørretumbler. Tidligere elskede han dem og yndede at hjælpe med at tømme vaskemaskinen. Efter han så mig dreje tromlen rundt, som jeg altid gør for at få de sidste ting med, er han dog blevet bange for den. Han kan stadig rejse sig op af den og dreje på programvælgeren, men han åbner den ikke længere og tør ikke tømme tøj. Tørretumbleren er han endnu mere bange for.

I dag ville jeg afrime fryseren, det er en lille skabsfryser, så jeg tømte den og gik i gang med at skrabe is... han blev så bange og skreg. Jeg måtte opgive.

Han er også panisk angst for boremaskine og hårtørrer.

Han bliver virkelig bange for tingene, det er ikke noget pjat eller sjov, som når han f.eks. gemmer sig.
Vi trøster ham og fjerner det, han er bange for uden stort ståhej. Vi prøver ikke at konfrontere ham eller "vænne ham" til det systematisk (det er han simpelthen for bange til!), men omvendt skærmer jeg ham f.eks. heller ikke for vaskemaskinen. Jeg drejer tromlen rundt, når jeg tømmer den, men jeg gør det uden postyr og så lukker jeg bare maskinen igen.

For pokker - jeg bliver helt bekymret. Er det normalt, at en baby er bange for så mange ting?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

san

Det er helt normalt, han ikke kan lide de lidthøje lyde fra de forskellige ting  han er helt normal, mange børn regere sådan på disse ting... 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Det er jo ikke specielt høje lyde, han er bange for. Han er (næsten) ligeglad med støvsuger og høj musik.

Anmeld Citér

13. marts 2018

Dorthe1986

Min datter er panisk bange for min rivemaskine (til at rive gulerødder på), foodprocessor og blender. Hun elsker dog vaskemaskinen, men støvsugeren er hun noget skeptisk overfor. Min hårtørrer er ved at være okay, bare hun ikke kommer for tæt. Det er helt normalt. Min datter er for resten 19 måneder. Min søn havde også sådanne ting han var bange for og han bliver 7 i næste måned og er helt normal i dag

Anmeld Citér

13. marts 2018

A-1995

Jeg tænker det lyder lidt vildt at han er så bange... går han i dagpleje? Hvordan er det derhenne?☺️

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Ja, jeg tænkte også først, at det var normalt, at han var bange for boremaskine og hårtørrer. Kan da også godt se, at tromlen i vaskemaskinen er lidt uhyggelig - men en fryser, der bliver afrimet? Mærkelig ting at blive så skræmt af...

Han passes stadig herhjemme.

Men det måske helt normalt... han har vel bare en lidt livlig "fantasi"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.