MorTilN skriver:
Min dejlige søn på 8 mdr er simpelthen den nemmete og gladeste baby jeg kan forestille mig, lige ind til vi når til at han skal sove så er han et stædigt monster. Han har altid haft svært ved at overgive sig og falde i søvn for han skulle jo helst ikke gå glip af noget, men efter han er blevet 8 mdr er det næsten umuligt at få ham til at sove uden at skulle kæmpe en times tid først hvor han skifter mellem at ville lege, græde dybt ulykkeligt og forsøge at falde i søvn. Det der virkede før virker pludselig ikke mere og det en gætte leg hver dag om hvad der får ham til at give sig denne gang. For det der virkede sidst, virker ikke denne gang og det der virker denne gang, virker ikke næste gang.
Jeg efterhånden så frustreret over ikke og vide hvad vi gør forkert, for nu er det hver gang han bliver puttet og ikke kun om aftenen som det ellers har været at vi skal kæmpe med ham. Der sjovt nok ikke nogen problemer om natten der vågner han får sin flaske og ligger sig til at sove igen uden problemer.
Puha skulle lige ud med nogle fustrationer
Jeg kan desværre ikke give dig svaret på præcis hvad der virker, men jeg kan sige, at i er nødt til at beslutte jer for én tilgang og så holde fast i den igen, igen, igen og igen. Det der med at prøve en ny ting hver aften, det kan desværre ret hurtigt forværre problemet, hvor barnet har brug for trygheden i at vide præcis hvad der skal ske for at finde ro.
Og det er altså ikke fordi, jeg ikke forstår - Har været der! Med min datter. Oh my god, hun var 3 år før hun sov ordentligt og var til at putte, men vi rendte også i fælden med at blive ved med at prøve noget andet, for nu virkede det lige, hov nu virker det ikke, vi prøver noget andet igen osv., og det blev først bedre da vi besluttede os for ÈN rutine og så gentog den igen, igen, igen og igen..
Anmeld
Citér