Jeg skriver fordi jeg er lidt i en krise lige nu..
Sagen er den at jeg ikke har anden uddannelse end en hf enkeltfag (fuld hf på nær eksamens projekt).
Og derudover så har jeg et barn i børnehavealderen som ofte er syg. Jeg har et lille netværk til hjælp i sådanne tilfælde, som ofte ikke har mulighed for at hjælpe. Min mor arbejder, og kan ikke bare tage fri, og min søster går hjemme, men er syg og kan ikke overskue at passe mit barn ret længe af gangen. Derfor er jeg oftest nødt til at tage fri når mit barn er syg. H*n er ramt af noget der hedder cyklisk feber, hvilket vil sige at der fast er feber 1-2 dage om måneden. Og derudover er h*n en ren magnet overfor småsygdomme, som forkølelser og virusser, hvor h*n tydeligt ikke er frisk nok til børnehave. - Og det er ikke bare fordi jeg er hønemor, det er virkelig høj feber og stærkt nedsat energi niveau.
Det gør det ærlig talt pisse svært at tage en uddannelse hvor der er mødepligt man-fre og ingen mulighed for at arbejde hjemmefra! Og jeg er så ked af det! Jeg vil virkelig gerne have en uddannelse, være et godt forbillede, og tjene mine egne penge!
Derfor søger jeg nu erfaringer med at tage en vidderegående uddannelse som fjernstude...
Jeg overvejer særligt lærer og sygeplejerske uddannelserne. Både fordi jeg synes det er nogle spændende fag, og med mulighed for spændende videre uddannelse.
Kom derfor gerne med jeres erfaringer og gode råd!
Anmeld
Citér