Årsopgørelse når man er gift med selvstændig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej. Vil høre om der er nogen herinde der ved hvornår man kan se sin årsopgørelse når man er gift med en der er selvstændig? Han siger han har indberettet men at det aktid bare tager lidt længere med selvstændiges årsopgørelse men når jeg læser i andre steder er det mit indtryk, at så snart man som selvstændig har indberettet burde man kunne se det. Så forstår det vist ikke rigtigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min mand havde på et tidspunkt et lille firma hed siden af sit alm job. Der gik en del uger gør vi kunne se den - mindst en måned mere end hos andre.. tror måske jeg fik en mailfra skat om at nu kunne den ses 

Anmeld Citér

11. marts 2018

MoarMoar

Du kan først se din årsopgørelse når din ægtefælles regnskab er færdigt og indberettet til skat. Regnskabet skal senest være færdigt d. 30 juni. Nogle selvstændig kan derfor først se deres årsopgørelse først i juli, hvis regnskabet først er færdigt sidst i juni. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Du kan først se din årsopgørelse når din ægtefælles regnskab er færdigt og indberettet til skat. Regnskabet skal senest være færdigt d. 30 juni. Nogle selvstændig kan derfor først se deres årsopgørelse først i juli, hvis regnskabet først er færdigt sidst i juni. 

Ok men sidste år fik jeg da udbetalt min overskydende skat i april og der var vi også gift og han selvstændig. Jeg kan simpelthen bare ikke huske hvornår jeg kunne  se det men mener da det var før jeg fik pengene udbetalt i april. Men ja må jo ringe til Skat i morgen og høre dem ad om det. Tak for dit svar. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Min mand havde på et tidspunkt et lille firma hed siden af sit alm job. Der gik en del uger gør vi kunne se den - mindst en måned mere end hos andre.. tror måske jeg fik en mailfra skat om at nu kunne den ses 

Ok tak for dit svar. Det er jo også mere om pengene så bliver udbetalt i april som de plejer. Sidste år gjorde de nemlig men kan bare ikke huske hvornår jeg kunne se det. Det er nemlig kun andet år efter vi er blevet gift og ja har stadig ikke vænnet mig til alle de praktiske forandringer et giftemål medbringer fremfor de 15 år vi bare levede sammen udenfor ægteskab.   Men ja må nok bare finde tålmodigheden frem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.