Vi har været til øjenlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.022 visninger
11 svar
9 synes godt om
7. marts 2018

grinny

Ved ikke om i kan huske jeg skrev, at vi skulle til øjenlæge med Aya fordi hun skeler.

I dag var vi så afsted og rigtig nok så var den gal med hendes øjne  +3,5 på højre øje og +4,5 på venstre øje (det hun skeler med) 

Så nu skal Aya have briller! 

Hendes venstre øje sidder så langt inde, at hvis der ikke er sket en ændring efter 3 måneder med briller skal vi snakke om operation 

Det gør ondt på mig! Ikke fordi hun skal have briller men fordi jeg havde ret og ingen troede mig! Fordi jeg har en datter hvis syn på venstre øje allerede kan være skadet og fordi at hun muligvis skal opereres  Øv altså! 

Men hendes smil og charme kan altid redde mig  Og så lige en gang billeder fordi det er lang tid siden 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
grinny skriver:

Ved ikke om i kan huske jeg skrev, at vi skulle til øjenlæge med Aya fordi hun skeler.

I dag var vi så afsted og rigtig nok så var den gal med hendes øjne  +3,5 på højre øje og +4,5 på venstre øje (det hun skeler med) 

Hendes venstre øje sidder så langt inde, at hvis der ikke er sket en ændring efter 3 måneder med briller skal vi snakke om operation 

Det gør ondt på mig! Ikke fordi hun skal have briller men fordi jeg havde ret og ingen troede mig! Fordi jeg har en datter hvis syn på venstre øje allerede kan være skadet og fordi at hun muligvis skal opereres  Øv altså! 

Men hendes smil og charme kan altid redde mig  Og så lige en gang billeder fordi det er lang tid siden 

Kæmpe krammer til jer

Min mand blev som lille også opereret for skelen. Det hjalp utroligt godt og nu er han 30, og stadig ingen briller. Han skeler en lille bitte smule. 

Ja, det er super frustrerende at kæmpe imod døve ører, men vær bare glad for at I kæmpede. 

Sender ønsker og held i jeres retning

Anmeld Citér

8. marts 2018

Camillos

grinny skriver:

Hvor er hun  dog en charmerende lille skøn pige! Systemet er nogle gange op af bakke og hold nu op hvor er det godt du er der til at kæmpe for din datter! . Jeg krydser fingre for alt kommer til at gå godt for jeres lille pige. 

Anmeld Citér

8. marts 2018

Muffinmus

Sara skeler også, primært på venstre øje. Hun fik rettet lidt op på det med briller, men det ses stadig lidt og hun vil selvfølgelig aldrig få samsyn.

Vi er kede af på hendes vegne at hun kun ser med et øje af gangen, og vi har jo lidt svært ved at vide hvordan hun ser ting. Vi ved at når skeler som din datter ,så har de jo dårlig afstandsbedømmelse mm, derfor er Sara heller ikke den bedste til at gribe ting i luften og væltede altid flere kopper som lille end hendes større søskende   Vi tænker også over om læsning bliver træls når hun starter i skolen osv. Men som folk siger, det kunne jo være langt værre og hun ved ikke hun ser ting anderledes end os. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. marts 2018

grinny

Muffinmus skriver:

Sara skeler også, primært på venstre øje. Hun fik rettet lidt op på det med briller, men det ses stadig lidt og hun vil selvfølgelig aldrig få samsyn.

Vi er kede af på hendes vegne at hun kun ser med et øje af gangen, og vi har jo lidt svært ved at vide hvordan hun ser ting. Vi ved at når skeler som din datter ,så har de jo dårlig afstandsbedømmelse mm, derfor er Sara heller ikke den bedste til at gribe ting i luften og væltede altid flere kopper som lille end hendes større søskende   Vi tænker også over om læsning bliver træls når hun starter i skolen osv. Men som folk siger, det kunne jo være langt værre og hun ved ikke hun ser ting anderledes end os. 

Indtil videre har vi ikke oplevet problemer med afstandsbedømmelse, hun kan gribe, kaste og række ud efter ting uden problemer.

Hun er langsynet, derfor brillerne, og de mener hendes skelen er blevet så slem fordi hun ser dobbelt hvis hun ikke skeler og har derfor fundet ud af at det er bedre at have det derinde og har gjort det så meget at det nu bare bliver der.

Men det er nok derfor hun i et halvt år kunne stå selv med turde ikke gå uden støtte, men hvis jeg så dobbelt ville jeg da heller ikke gå!

Vi håber brillerne vil hjælpe hende 

Anmeld Citér

8. marts 2018

grinny

Camillos skriver:

Hvor er hun  dog en charmerende lille skøn pige! Systemet er nogle gange op af bakke og hold nu op hvor er det godt du er der til at kæmpe for din datter! . Jeg krydser fingre for alt kommer til at gå godt for jeres lille pige. 

Tusind tak 

Er glad for at jeg valgte at kæmpe for ellers kunne hendes syn virkelig blive dårligt, ja nærmest blind hvis man ikke gør noget 

Anmeld Citér

8. marts 2018

grinny

SDD skriver:

Kæmpe krammer til jer

Min mand blev som lille også opereret for skelen. Det hjalp utroligt godt og nu er han 30, og stadig ingen briller. Han skeler en lille bitte smule. 

Ja, det er super frustrerende at kæmpe imod døve ører, men vær bare glad for at I kæmpede. 

Sender ønsker og held i jeres retning

Er også glad for at jeg lyttede til mig selv og kæmpede videre 

Anmeld Citér

8. marts 2018

Camillos

grinny skriver:

Tusind tak 

Er glad for at jeg valgte at kæmpe for ellers kunne hendes syn virkelig blive dårligt, ja nærmest blind hvis man ikke gør noget 

Det er helt utroligt at professionelle kan negligere din bekymring.. Du burde næsten klage . ��

Anmeld Citér

8. marts 2018

Muffinmus

grinny skriver:

Indtil videre har vi ikke oplevet problemer med afstandsbedømmelse, hun kan gribe, kaste og række ud efter ting uden problemer.

Hun er langsynet, derfor brillerne, og de mener hendes skelen er blevet så slem fordi hun ser dobbelt hvis hun ikke skeler og har derfor fundet ud af at det er bedre at have det derinde og har gjort det så meget at det nu bare bliver der.

Men det er nok derfor hun i et halvt år kunne stå selv med turde ikke gå uden støtte, men hvis jeg så dobbelt ville jeg da heller ikke gå!

Vi håber brillerne vil hjælpe hende 

Vi havde heller ikke lagt mærke til noget med afstandsbedømmelsen før vi kom til øjenlæge.

Men det gav pludselig mere mening at der var nogen ting hendes søskende altid havde været en tand bedre til. 

Du kan selv prøve at lukke dit ene øje, så ved du hvordan de ser ting på afstand

De ser dobbelt kort tid, fordi hjernen simpelthen lukker ned for et øje netop fordi det ikke ønsker at se dobbelt. Derfor ser børnene kun med et øje af gangen. Hvis barnet kun ser med det samme øje hele tiden, bliver det dovent, hvis de kan skifte i mellem dem er ofte fri for det.

Saras øjne vil aldrig kunne rettes helt ind, så vi er begyndt at læse os lidt frem til hvordan andre børn uden samsyn klarer sig i skolen osv. Vi kan jo lige så godt forberede os. 

Anmeld Citér

8. marts 2018

A-1995

Øv- stor krammer Til jer. En mor skal altid holde fast i sin mavefornemmelse. 

Siden min Anton på nu 2.3 år var ganske få måneder gammel vidste jeg der var noget med hans hørelse, men hverken læge, sp, ørelæge ville lytte- de blev ved med at sige han hørte fint. Først da han var knap 1 1/2 bankede jeg i bordet og bad om en henvisning til høreklinikken og ganske rigtigt kæmpestort behandlingskrævende høretab så nu har han høreapparat. Det har sat ham voldsomt tilbage at der gik så længe før han fik hjælp ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.